Administratör med inriktning central schemaplanering

Administratör med inriktning central schemaplanering

Arbetsbeskrivning

Förvaltningen för funktionsstöd i Göteborgs Stad arbetar för att människor med funktionsnedsättning ska kunna leva självständiga liv med meningsfull sysselsättning, rik social samvaro och full delaktighet i samhället utifrån sina förutsättningar. Vi beslutar utifrån lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade samt socialtjänstlagen, och arbetar med boende, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, olika former av avlastning, stöd och ledsagning.

Med ca 6 000 medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning och vill vara med och utveckla kunskapsområdet och bidra till att rättigheterna om delaktighet och tillgänglighet gäller alla.

Här finns plats för dig som är bra på att inkludera andra, tänker nytt och som med engagemang skapar bättre vardagar för göteborgarna. Välkommen att bli en av oss! Du är Göteborg.

Följ oss gärna på LinkedIn: www.linkedin.com/company/goteborg-funktionsstod

ARBETSUPPGIFTER
Vill du arbeta både med service och analys? Har du också ett särskilt intresse av schemaläggning? Då kan detta vara en tjänst för dig! Vi behöver förstärka upp vår arbetsgrupp med två nya kollegor som vill arbeta med den centrala slutdiffningen av scheman för våra verksamheter.
Bemanningsenheten är organiserad under HR och är en viktig del av Förvaltningen för Funktionsstödsarbete. Bemanningsenheten uppdrag är att ansvara för vikariehanteringen, så att förvaltningens välfärdsutförande fungerar när ordinarie personal är frånvarande. Vi har även uppdrag att arbeta med bemanningsfrågor och schema för områdets verksamheter.

Du kommer att arbeta tillsammans med de medarbetare som finns på enheten idag och består av enhetschef, rekryterare, bemanningsadministratörer, produktionskontrollers och centraldiffare. Vi strävar efter att arbeta på ett professionellt och serviceinriktat sätt genom att stötta enhetschefer och administratörer i våra verksamheter. Det är av största vikt att värna om våra medarbetare och kunder.

I rollen kommer du att arbeta tillsammans med enhetens nuvarande administratörer och enhetens produktionskontrollers. Arbetet innebär att utifrån budget kontrollera, kvalitetssäkra och färdigställa verksamheternas scheman. Vi arbetar med resursplanering vilket inkluderar att jämnt fördela resurspass mellan personal i verksamheterna. Arbetet innebär analys och noggrann avvägning för att hitta en bra balans mellan ekonomiska ramar och hälsosamma scheman.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med gymnasial utbildning. Du får gärna ha eftergymnasial utbildning med administrativ inriktning. För att ha de rätta förutsättningarna för att snabbt komma in i arbetet ska du ha erfarenhet av att arbeta i en administrativ roll sedan tidigare. Ett krav är att du har goda kunskaper i schemaläggning och att du har god kännedom om lagar och avtal som styr schemaläggning.

Din datorkunskap skall vara mycket god och du skall ha vana av att arbeta i schemaläggningssystem och personalsystem Time Care Planering. En merit är om du har erfarenhet av att ha arbetat med Personec så du kan kontrollera anställning, frånvaro m.m. Du bör ha ett bra helhetstänk angående hälsosamma scheman, ekonomi och fördelning av resurser.

Vi söker dig som vågar ta tag i saker och ting och som ser till att vår drift löper på så bra och smidigt som möjligt. Vår nya kollega behöver vara strukturerad, stresstålig och lösningsorienterad och som trivs med att arbeta i ett högt tempo i en central och social roll. Du trivs med att ta eget ansvar för ditt arbete, är noggrann och arbetar mål- och resultatinriktat.
I schemaarbetet förväntas du företräda oss både internt och externt vilket förutsätter att du är kommunikativ och har ett professionellt förhållningssätt. Hos oss är det viktigt att du är serviceinriktad, kan behålla kvaliteten i arbetet vid hög arbetsbelastning samt att du har god samarbetsförmåga.

ÖVRIGT
Urval påbörjas under ansökningstiden.
I denna rekrytering kommer vi inte att efterfråga ett personligt brev som ansökningshandling. Istället kommer du som söker att få svara på ett antal frågor där vi ber dig beskriva din kompetens inom efterfrågat område.

Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Vi värnar om våra medarbetares hälsa och erbjuder bl.a. friskvårdsbidrag, rabatterade träningskort och cykelförmån. Vi har rökfri arbetstid.

När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem, i enlighet med GDPR.

Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk i förvaltningens eller stadens omställningsarbete.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

Liknande jobb


HR praktikant

HR praktikant

20 november 2024

Rekryteringsadministratör

Rekryteringsadministratör

20 november 2024

Payroll and HR Coordinator

19 november 2024