Administratör med inriktning ekonomi och orderhantering till Consat 🚋

Arbetsbeskrivning

Consat har för tionde året i rad blivit utsedd till ett Sveriges 100 Karriärföretag. Detta ser vi som ett bevis på ett bolag med en långsiktig satsning på personal och spännande uppdrag!

Consat är ett väletablerat företag som arbetar med innovation och utveckling inom IT, Life Science, Fordon, Automation, produktutveckling, ITS-system för kollektivtrafik och energieffektivisering till nätverks - och systemunderhåll. I denna roll kommer du att bli en del av Consat Telematics som är världsledande inom telematiksystem för kollektivtrafiken och erbjuder lösningar för framtidens smarta städer. Consat Telematics är ett familjärt bolag i ständig tillväxt och behöver nu utöka sitt team på kontoret i Partille. Du kommer bli en del av ett team på totalt 5 anställda som tillhör avdelningen Supply Chain. Här är chansen för dig som vill arbeta med orderadministration och utvecklas inom ekonomi då du med tiden kommer få ta dig an allt mer avancerade arbetsuppgifter koppat till företagets kund-ordrar.

Detta är ett konsultuppdrag på inledningsvis 6 månader via oss på Wrknest med goda möjligheter till överrekrytering till Consat.

Dina framtida arbetsuppgifter

I rollen som Ekonomi/Orderadministratör kommer du att arbeta med administrativa arbetsuppgifter med fokus på kundnöjdhet. Detta kommer att innebära att ta emot ordrar, göra beställningar och arbeta med försäljning till befintliga kunder. Du kommer även att arbeta med prissättning och ekonomisk uppföljning genom rapportering och fakturering. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara:

- Offerthantering
- Ordermottagning
- Prissättning och skapande av prislistor
- Ekonomisk uppföljning




Vi söker dig som har

- Avslutad gymnasial utbildning
- Tidigare erfarenhet av ekonomisk administration från utbildning eller arbetslivserfarenhet
- Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
- God datavana




Vi ser det som meriterande

- Tidigare arbete med orderadministration
- Tidigare erfarenhet från av att arbeta inom industri, teknik eller liknande


Vid denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper, då de är avgörande för hur du kommer att lyckas i rollen och företaget. Vi förstår att man inte kan allting från början - men du ska ha en vilja att lära dig! Därför söker vi dig som är driven, initiativtagande och kommunikativ. Som person är du även noggrann i ditt arbete och serviceinriktad i din kontakt med kunder och kollegor.

Övrig information

Start: Omgående eller enligt överenskommelse

Omfattning: 6 månader med stor chans till överrekrytering

Placeringsort: Göteborg, Partille

Om företaget
Sedan 1986 har vi haft möjligheten att hålla på med det vi älskar - att göra skillnad för många människor världen över. Consat är ett av Sveriges ledande ingenjörsbolag som skapar förutsättningar för att samhället ska kunna utvecklas i jämn takt med digitaliseringen. Med allt högre efterfrågan på teknisk kunskap kan vi verkligen erbjuda våra kunder unika lösningar inom produktionsutveckling, produkteffektivisering och innovation. Dessa områden utgör kärnan i vår verksamhet. Vi arbetar långsiktigt och i en nära relation med våra kunder, antingen på plats hos dem eller på något av våra kontor. Fokus i vårt arbete ligger alltid på kundnyttan. Läs mer om Consat här (https://www.consat.se/sv/consat-ab/)

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wrknest
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 april 2022
  • Ansök senast: 11 juni 2022

Liknande jobb