Administratör med inriktning kundservice

Administratör med inriktning kundservice

Arbetsbeskrivning

I Mölndals stad är vi stolta över att ha Sveriges viktigaste jobb där vi tillsammans skapar bästa möjliga vardag för våra medborgare. Med mod och kreativitet utvecklar vi våra verksamheter och bidrar till att Mölndal blir en ännu bättre plats att leva och jobba i. Välkommen att göra skillnad i människors vardag varje dag!

Vi är i en expansiv fas med stark tillväxt och drygt 70 000 invånare. Förväntan på snabb, enkel och tillgänglig kommunal service blir allt större. Det ställer i sin tur allt större krav på att vi har en effektiv kommunikation med kunder och invånare, utvecklar våra kundrelaterade processer, digitaliserar och tänker nytt.

På enheten Abonnentservice och kommunikation ansvarar vi för att bemöta och administrera kund- och abonnemangsfrågor inom vatten och avlopp och avfallshantering. I nära samarbete med övriga avdelningar och enheter samt Kontaktcenter Mölndal utvecklar vi våra kundrelaterade processer. Vi är ett kvalificerat stöd i både det operativa och strategiska kommunikationsarbetet inom de områden som tekniska förvaltningen ansvarar för. Dessa är vatten och avlopp, avfallshantering, gator och trafik, parker och naturområden, infrastrukturprojektering.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker dig som tillsammans med oss vill driva och utveckla hanteringen av våra kundfrågor. Du administrerar våra kundsystem för tjänster inom vatten, avlopp och avfallshantering och ger dagligt stöd till kunder och kollegor som använder systemen. Du brinner för god service lika mycket som oss och det genomsyrar ditt sätt att bemöta och hantera våra kundfrågor.

Som administratör gör du skillnad varje dag. I vårt kundregister, EDP Future, finns cirka 15 000 kunder (privat och företag) som vi levererar tjänster till. I stora drag består dessa tjänster av produktion och leverans av dricksvatten, bortforsling av avloppsvatten samt sophämtning och annan avfallshantering. Vi strävar efter en allt effektivare hantering av våra kunders ärenden och fakturor. Vi lägger stort fokus på deras behov.

I tjänsten som administratör med inriktning kundservice ingår till stor del följande arbetsuppgifter:
• Tillsammans med kollegor administrera EDP Future, EDP Mobile samt andra stödsystem vi jobbar i som exempelvis Artvise, Blueidea (SMS-tjänst) och Green Key.
• Administrera anmälningar om ägarbyte, lägga upp nya eller ändra befintliga abonnemang för vatten, avlopp och sophämtning.
• Administrera inkomna avläsningar av vattenmätare, boka tider för byte av vattenmätare, hyra ut containrar och storsäck.
• Skapa order till driftspersonal som genomför kundens beställning, exempelvis akut slamtömning.
• Ge våra kunder en god service via telefon, mejl eller synpunktssystem.
• Debitering och fakturering av våra tjänster.
• Bidra till utveckling av våra arbetssätt i IT-systemen.

Den här tjänsten är placerad på enheten Abonnentservice och kommunikation på tekniska förvaltningen. Idag är vi fem kollegor som trivs riktigt bra ihop och som tillsammans har många års erfarenhet av de frågor vi jobbar med.

Varmt välkommen med din ansökan!

KVALIFIKATIONER
Du har eftergymnasial utbildning inom kundservice samt administration alternativt systemutbildning inom IT. Du är van vid att hjälpa kunder. Din kommunikativa förmåga är mycket god, du är strukturerad och gillar att ta initiativ. Våra system kräver logiskt tänkande och noggrannhet vilket vi tänker att du har. I svenska och engelska, tal och skrift, uttrycker du dig väl. Du har god datorvana och goda kunskaper i Office 365, speciellt Excel där vi bygger listor och gör rapporter.

Du kan arbeta självständigt samt lägger stor vikt på att avsluta påbörjade jobb. Men du är också bra på att samarbeta och skapa resultat genom teamet.

Det är meriterande om du har erfarenhet av systemet EDP Future och fordonssystemet EDP Mobile. Vi ser det också som meriterande om du har erfarenhet från områdena vatten, avlopp och avfall.

ÖVRIGT
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Göran Werner

Christian Jönsson

Per-Olof Claesson
031-315 10 00
Marie Omerain Blomqvist
031 - 315 14 74
Magdalena Dahl

Kristian Karlson

Kay Jägrud

Kent Andersson

Fredrik Stengafvel

Kristian Karlsson

Sammanfattning

Besöksadress

Göteborgsvägen 11-17 43182 Mölndal
None

Postadress

Göteborgsvägen 11-17
Mölndal, 43182

Liknande jobb


22 december 2024

Flexibelt studentjobb - B2B leadsgenerering

Flexibelt studentjobb - B2B leadsgenerering

21 december 2024

20 december 2024

20 december 2024