Administratör med inriktning Mobilitet

Administratör med inriktning Mobilitet

Arbetsbeskrivning

Kretslopp och vatten är till för göteborgarna. Vi ansvarar för att några av Göteborgs viktigaste samhällstjänster fungerar, alla dygnets timmar, hela året runt. Genom arbetet med avfall, vatten och avlopp bidrar Kretslopp och vatten till att skapa ett kretsloppssamhälle och göra det lättare för göteborgarna att leva hållbart. Vår vision är "Vi gör det lätt att leva hållbart" och vårt jobb är viktigt på riktigt.

Idag växer Göteborg som aldrig förr. Vi arbetar med att säkra dricksvattenförsörjningen till den växande staden genom att bland annat bygga och underhålla staden under marken där vi har ett långsiktigt och hållbart perspektiv på minst 100 år framåt i tiden. Vi arbetar även med att se till att det avfall som staden genererar samlas in och behandlas på rätt sätt. Vi påverkar och planerar för byggandet av ett Göteborg som ska klara morgondagens klimatutmaningar. Exempel på detta är vårt arbete med hanteringen av skyfall och dagvatten men även arbetet med att påverka göteborgarens medvetenhet och beteende kring avfall.

Vi är en taxefinansierad förvaltning med stor fackkunskap med cirka 500 anställda. Inom organisationen har vi kompetens för att lösa vårt uppdrag - både när vi planerar och utför arbetet. Under våren 2020 har vi flyttat in i nybyggda lokaler vid Alelyckans vattenverk. Här kommer vi vidareutveckla staden för framtiden och våra samarbeten med andra aktörer under många år framöver.

Delar du vår vision och vill veta mer om oss? Besök gärna vår hemsida www.goteborg.se/kretsloppochvatten och följ oss på Facebook eller Linkedin.

ARBETSUPPGIFTER
Vill du också jobba med service av högsta kvalitet? Välkommen till en arbetsplats där vi bryr oss om varandra, arbetar tillsammans och tänker nytt.

Verksamhetsservice är en enhet inom förvaltningen Kretslopp och vatten. I enheten ingår även vaktmästare, lokalvård, fastighetstekniker, reception och administration.

Vi söker nu en vikarierande administratör med inriktning mobilitet som vill bidra med bästa service, kvalitet och utveckling och som gärna gör det lilla extra för våra kunder! Vi eftersträvar ett gott och nära samarbete mellan de olika funktionerna inom vår enhet för att lösa större och mer komplexa uppgifter tillsammans.

Som administratör med mobilitetsansvar ska du stödja och skapa goda förutsättningar för cheferna inom mobilitetsfrågor. Arbetet innefattar att genom ett helikopterperspektiv samordna, kartlägga, analysera och optimera förvaltningens fordon utifrån miljö, ekonomi och teknik för att bidra till stadens miljömål. Som administratör förväntas du även att kunna verka som en supportfunktion. Du arbetar utifrån ett förhållningssätt med kunden i fokus.

Du kommer att samordna kommunikation gällande fordonsfrågor, framtagande av underlag för budgetplanering och investeringsbehov samt underlag till kommande inköp. Du stödjer verksamheterna med uppföljning och statistik, fakturor, drivmedelskort, skador, parkering och fordon som bilar och cyklar mm. Som administratör är du vår kontaktperson mot Göteborgs Stads Leasing.

Mobilitet har överblick över hur samtliga fordon i förvaltningen rullar tack vare ett elektroniskt körjournalssystem, samt mandat och ansvar för att kommunens fordon är fossilbränslefria men också för att de används på ett effektivt sätt.

Arbetstiden är 08.00-16:30 med flextidsavtal.

KVALIFIKATIONER
Vi ser att du som söker ska ha minst avslutad gymnasial utbildning. Du ska ha god IT-vana och avancerad användning av Microsoft Officepaket (Word, Excel, PowerPoint, Outlook, Teams. One Note, SharePoint m.fl.). Du har även arbetat i Proceedo, Nekksus och Agresso för framtagning av underlag och rapporter.

Erfarenhetsmässigt ska du ha arbetat som stöd i mobilitetfrågor och erfarenhet av förvaltning med en större fordonsflotta. Vidare ser vi att du har god kunskap av Göteborgs Stads mobilitetsarbete och mål och god kännedom om Göteborgs stads verksamhetssystem och organisationsstruktur.

Tjänsten har säkerhetsklass 2 och kräver svenskt medborgarskap. För tjänsten krävs B-körkort.

För att trivas i rollen som administratör med inriktning mobilitet behöver du vara serviceinriktad och sätta kunden i fokus. Som person är du positiv, har stort intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra. Du är lösningsfokuserad, vilket innebär att du ser lösningar istället för problem och att du även kan komma med nya idéer och förslag. Du har förmåga att arbeta självständigt och i grupp. Som person är du strukturerad, noggrann och planerar dagen utifrån de uppdrag du har, men du har också lätt för att anpassa dig och ditt arbetssätt utifrån ändrade förutsättningar och ny information.

Då arbetet är av administrativ karaktär ser vi att du har en god kommunikativ förmåga i svenska språket både i tal och skrift. Förutom samarbete med kollegor inom vår enhet kommer du även ha mycket kontakt med våra kunder och övriga medarbetare, vilket kräver att du har en god samarbetsförmåga och att du ser ett värde i och kan skapa förtroendefulla och goda relationer.

Vidare visar du respekt och hänsyn för dem du möter i din yrkesroll. Du utgår ifrån allas lika värde och skapar en god atmosfär i mötet.

Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

Liknande jobb


Redovisningsassistent

Redovisningsassistent

20 december 2024