OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen gör vi insatser som leder till goda möten med dem vi är till för och med varandra. Med en kultur, förhållningssätt och styrning- och ledning i ständig utveckling skapar vi de bästa förutsättningarna.
Vi är ca 9 000 medarbetare som jobbar i hela staden och som gemensamt driver verksamheten varje dag. Vi har över 50 vård- och omsorgsboenden, 200 korttidsplatser, 30 öppna träffpunkter, hemtjänst till över 8 000 personer och hälso- och sjukvård till 15 000 personer varje år.
Vill du också jobba för en mer meningsfull vardag och service av högsta kvalitet för invånarna i Göteborg? Välkommen till en arbetsplats där vi bryr oss om varandra, arbetar tillsammans och tänker nytt. Vi är Göteborg.
ARBETSUPPGIFTER
Är du en person som tycker om att jobba med personalplanering, samordning och att ha en serviceinriktad roll? Är du strukturerad och gillar att arbeta tillsammans? Då kan det vara dig vi söker till tjänsten som administratör/personalplanerare till Hälso- och sjukvården i Centrum!
Du ingår i en administrativ närstödsenhet som arbetar på Hälso- och sjukvårdens kontor på Härlanda Park i Örgryte-Härlanda. I Hälso- och sjukvården ingår enheter som arbetar mot patienter i det egna hemmet, på vård- och omsorgsboende, palliativ vård och inom funktionsstöd och rehabilitering.
I rollen som administratör/personalplanerare arbetar du dagligen med att stötta enhetschefer och medarbetare med personal- och schemaplanering i verksamheterna. Arbetsuppgifterna kan variera och de vanligaste förekommande arbetsuppgifterna förutom personalplanering kan vara att hantera beställningar, behörigheter och andra administrativa uppgifter.
KVALIFIKATIONER
För att passa i rollen som personalplanerare och administratör hos oss behöver du ha avslutad och godkänd gymnasieutbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig för tjänsten. Du ska ha erfarenhet av schema- och bemanningsplanering inom vård- och omsorg.
Du behärskar det svenska språket i tal och skrift. Du har goda IT-kunskaper och kan snabbt sätta dig in i nya system. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av Personec och TimeCare.
Som person har du intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och du anstränger dig för att framföra lösningar. Du är mån om att ta reda på vilka förväntningar som finns hos uppdragsgivare och andra intressenter samt följer upp att dessa införlivas.
Du är positiv och observant, och trivs med att samverka med andra.
Du har lätt för att anpassa dig och ditt arbetssätt utifrån ibland snabbt ändrade förutsättningar och ny information.
Varmt välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vi arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Som medarbetare i äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen erbjuder vi dig:
• Trygg anställning med goda anställningsvillkor
• Karriärmöjligheter
• Internutbildningar
• Spännande och meningsfulla arbetsuppgifter
• Introduktion vid nyanställning
• Heltid med möjlighet till deltid
• Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden
När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.
Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag:
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.