OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Norra Hisingen är en av Göteborgs 10 stadsdelsförvaltningar med ca 3500 medarbetare. I stadsdelen bor 49 000 invånare och området sträcker sig över en stor geografisk yta med varierad bebyggelse, landsbygd och naturområden. Vår uppgift är att erbjuda god service med hög kvalitet till invånarna och att verka för att Norra Hisingen ska vara ett attraktivt område att växa upp, utbildas, bo, arbeta och åldras i. Vi erbjuder dig ett meningsfullt och omväxlande arbete med möjlighet att utvecklas i din yrkesroll.
ARBETSUPPGIFTER
Är du en strukturerad administratör som vill vara med och skapa goda förutsättningar för vår verksamhet? Då kan detta vara uppdraget vara för dig!
Hemtjänsten Backa Södra söker nu en ny administratör med inriktning planering.
I din roll som planerare verkar du för att kvalitetssäkra planeringen utifrån kundens behov av vård och omsorg. Arbetet innebär att ansvara för alla delar i planeringsprocessen och säkerställa kvalitén i det arbetet. Du är ett nära stöd till enhetschef då du administrerar och koordinerar den dagliga driften samt underhåller bemanningsplaneringen. Du kommer även vara uppdragsmottagare genom Treserva, genomföra uppföljningar, ta fram rapporter och göra statistiska analyser. Rollen som administratör med planeringsuppdrag innefattar mycket arbete i våra IT-system.
Under våren kommer gruppen arbeta med ett pilotprojekt kring kontinuitet, där vi arbetar för att matcha kundens behov med kontaktpersonal, och där planeraren har en central roll i måluppfyllelsen av projektet.
I Norra Hisingen arbetar vi aktivt med programmet ”Attraktiv hemtjänst” som ska leda till ökad delaktighet för omsorgstagarna, större flexibilitet i stunden, kompetenshöjning hos medarbetarna, implementering av tekniska hjälpmedel och attraktiva arbetsplatser.
Vi erbjuder dig ett spännande och strategiskt arbete med möjlighet att utvecklas!
KVALIFIKATIONER
Du som söker har gymnasieutbildning med adekvat inriktning som exempelvis administration eller vård och omsorg. För att klara uppdraget krävs att du har arbetslivserfarenhet inom vård och omsorg. Har du erfarenhet från hemtjänst och tidigare erfarenhet inom planering och logistik ser vi det som meriterande.
Eftersom muntlig och skriftlig kommunikation utgör en viktig del av uppdraget behöver du ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Vi förutsätter att du har god datorvana och behärskar de vanligaste programmen som används i Microsoft Office. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta med IT-verktyg för planering och har goda kunskaper om mobila verktyg.
I uppdraget som planerare krävs även att du har grundläggande kunskaper om logistik, arbetsrätt, arbetstidslagen, arbetsmiljö och ekonomi.
Vi söker dig som med ett positivt förhållningssätt drivs av en vilja att stötta och hjälpa andra. Det är viktigt att du är pedagogisk och klarar av att leda grupper, fördela arbetsuppgifter samt kunna fatta beslut som rör ekonomi, personal och verksamhet. Du har en god strategisk förmåga och kan prioritera och integrera olika delar av verksamheten till en helhet. I din roll som planerare är det viktigt att du är öppen för utmaningar och har en vilja att leverera lösningar på olika problem. Arbetet ställer krav på att du kan arbeta självständigt och ta egna initiativ samt att du är noggrann även under tidspress. Då uppdraget är brett behöver du kunna strukturera ditt eget arbete på ett bra sätt och samarbeta med andra.
Låter detta som något för dig? Urval och intervjuer sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan idag!
ÖVRIGT
Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.
I Norra Hisingen arbetar vi för en god och hälsofrämjande arbetsmiljö och erbjuder bland annat friskvård med möjlighet till varierande aktiviteter. Rökfri arbetstid tillämpas i hela förvaltningen.
Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag:
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Kontaktpersoner på detta företaget
Enhetschef Gisela Augustsson
031-366 80 10
Rektor Klarebergsskolan 7-9 Stefan Johansson
031-3669670
HR-specialist Martina Blomqvist
031-366 91 31
HR-specialist Martina Blomqvist
031-3669131
Rektor Ola Fransson
031-3668125
Enhetschef Helen Persson
031-366 98 06
Rektor Tomas Johansson
031- 366 96 31
Rektor Camilla Ekman
031-366 96 30
Enhetschef Marie Westerlund
031-3669769
Rektor Tomas Johansson
031-3669631