Administratör med inriktning planering, hemtjänst larm och nattenheten

Administratör med inriktning planering, hemtjänst larm och nattenheten

Arbetsbeskrivning

Göteborg befinner sig mitt i ett utvecklingssprång. Staden växer kraftigt och arbetar för att bli en grön och nära storstad. Utmaningarna är många och komplexa. Staden ska leverera välfärdstjänster till en växande befolkning samtidigt som det sker betydande utveckling inom stadsutveckling och infrastruktur. Staden har också ett starkt fokus på arbetet med social hållbarhet för att skapa jämlika livsvillkor för göteborgarna. Ambitionen är att göra Göteborg till en föregångsstad, en stad som tillhör alla. En livlig, tolerant och välmående stad. En hållbar stad öppen för världen.

I Göteborgs stad finns idag 54 äldreboende i kommunal regi, 340 korttidsplatser och 30 öppna träffpunkter för seniorer. Cirka 8400 personer är beviljad hemtjänst och omkring 15 000 personer får kommunal hälso- och sjukvård varje år. Den nya förvaltningen för äldre samt vård och omsorg kommer bestå av över 8000 medarbetare som gemensamt driver den verksamheten varje dag. Vi kommer ha ett stort fokus på att utveckla kultur, förhållningssätt samt styrning- och ledning för att skapa bästa förutsättningar för kärnverksamheten. Vi söker dig som brinner för utmaningen att bygga upp en nyskapande och modern organisation.

ARBETSUPPGIFTER
Vill du vara med och göra det möjligt för personer du möter att leva ett värdigt liv och känna välbefinnande? Vill du arbeta i en personlig och omväxlande miljö? Vi söker nu en ny kollega till vår arbetsgrupp på Larm och Nattenheten inom hemtjänsten.

Larm och Nattenhetens uppdrag innebär ansvar för utförandet av beviljade biståndsbeslut enligt SOL i form av hemtjänst. Arbetet innebär att ge social omsorg, service och omvårdnad genom att se det friska i ordinärt boende hos varje omsorgstagare utifrån beviljade insatser. Arbetsuppgifterna inkluderar såväl fasta och planerade insatser som oplanerade insatser som delegeras ut av trygghetsjouren.

Nu söker vi en administratör med inriktning planering i stadsområde Hisingen. Uppdraget som administratör med inriktning planering utgår från vård- och omsorgsprocessen och har till uppgift att kvalitetssäkra planering och ge förutsättningar för en god verksamhet. För att kunna leverera en god och säker omsorg behöver hemtjänsten säkra sin planering av de insatser som ska utföras. Utgångspunkten för arbetet är den enskilda individens behov av vård och omsorg.

Rollen innebär att ta emot uppdrag i Treserva, hantera dagliga förändringar av arbetstider i TimeCare och den dagliga planeringen av insatser hos brukarna via Phoniro och Kompanion. Det handlar om att koordinera insatserna för den enskilde och medarbetaren så att planeringen blir kvalitetssäkrad och hållbar. Du kommer även att ansvara för att svara i telefon för att ta emot hemtjänstens inkommande telefonsamtal och hantera och åtgärda enligt fastställda rutiner eller vägleda vidare rätt i organisationen.

Arbetstiderna är förlagda dagtid och kvällstid.
Välkommen med din ansökan!

KVALIFIKATIONER
Du ska ha gymnasiekompetens med adekvat inriktning, samt B-körkort då arbetet utförs i ett geografiskt vidsträckt område. För att arbeta som administratör är det meriterande att du har tidigare erfarenhet av arbetsuppgifter inom administration.

Grundläggande IT-vana är ett krav samt att du har erfarenhet av att arbeta med IT-baserade planeringsverktyg. Du har kunskap om det mobila arbetssättet. Det är ett krav att du har erfarenhet av att arbeta i Phoniro och Kompanion.

Du tänker långsiktigt och har ett brett perspektiv på arbetsrelaterade frågor. Du har en helhetssyn och förenar operativa planer med organisationens mål. Du har förmåga att analysera nuläget samt kan använda din analys för att metodiskt planera framåt.

Du har förmåga att delge information och idéer, såväl muntligt som skriftligt. Du uttrycker kärnan i ett argument på ett tydligt och effektivt sätt. Du anpassar din kommunikation efter mottagare, målgrupp och situation.

Du kan överblicka ditt eget ansvarsområde samt sätta den egna verksamhetens betydelse i ett större sammanhang. Du visar intresse för och samverkar i övergripande frågor för att skapa mervärde. Du tar hänsyn till olika informationskällor och perspektiv samt kan anpassa andras idéer till den egna verksamheten.

Du har lätt för att anpassa dig och ditt arbetssätt utifrån ändrade förutsättningar och ny information. Du kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt samt se möjligheter i förändringar.

ÖVRIGT
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Som medarbetare i Göteborgs Stads Äldre samt vård- och omsorgsförvaltning jobbar du för en meningsfull vardag och service av hög kvalitet för alla invånare. Välkommen till en arbetsplats där vi bryr oss om varandra, arbetar tillsammans och tänker nytt. Vi är Göteborg.

Vad kan vi erbjuda dig?
• Trygg anställning med goda anställningsvillkor
• Karriärmöjligheter
• Internutbildningar
• Spännande och meningsfulla arbetsuppgifter
• Introduktion vid nyanställning
• Heltid med möjlighet till deltid
• Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden

När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

Liknande jobb


Planeringssamordnare/schemaläggare

Planeringssamordnare/schemaläggare

18 november 2024

Vi söker bemanningsplanerare till skolförvaltningen

Vi söker bemanningsplanerare till skolförvaltningen

8 november 2024

25 oktober 2024