Administratör med inriktning planering till vård- och omsorgsboende Centrum

Administratör med inriktning planering till vård- och omsorgsboende Centrum

Arbetsbeskrivning

I Äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen gör vi insatser som leder till goda möten med dem vi är till för och med varandra. Med en kultur, förhållningssätt och styrning- och ledning i ständig utveckling skapar vi de bästa förutsättningarna.

Vi är ca 9 000 medarbetare som jobbar i hela staden och som gemensamt driver verksamheten varje dag. Vi har över 50 vård- och omsorgsboenden, 200 korttidsplatser, 30 öppna träffpunkter, hemtjänst till över 8 000 personer och hälso- och sjukvård till 15 000 personer varje år.

Vill du också jobba för en mer meningsfull vardag och service av högsta kvalitet för invånarna i Göteborg? Välkommen till en arbetsplats där vi bryr oss om varandra, arbetar tillsammans och tänker nytt. Vi är Göteborg.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker dig som vill arbeta som administratör med inriktning planering på Fredriksdals korttidsenhet och vård- och omsorgsboende i stadsområde Centrum.

Rollen som administratör med inriktning planering vård- och omsorgsboende är ny och ersätter tidigare funktioner som arbetat delvis med korttidsrekrytering, schemaplanering och centraldiffning.

Som administratör med inriktning planering vård- och omsorgsboende ska du bidra till säkerställandet av arbetet med att möta den enskildes behov av vård och omsorg samt ge förutsättningar för en god planerad verksamhet. Uppdraget utgår från socialtjänstprocessen, hälso- och sjukvårdsprocessen och bemanningsprocessen, och har till uppgift att kvalitetssäkra planeringen, skapa en enkel och bra struktur för bemanning samt skapa en god arbetsmiljö med hållbara scheman.

I uppdraget ingår att ansvara för planeringsprocessen och göra en digital planering, koordinera den dagliga driften för både den enskilde och för medarbetaren samt samarbeta och samverka med bland annat medarbetare på vård- och omsorgsboende, korttidsenhet, andra planerare, bemanningsenheten, lokal huvudadministratör, central administration och enhetschefer.

I din roll kommer du att vara den som har spetskompetens inom bemanning och schema för att kunna använda systemen fullt ut, följa arbetstidslagen och ta till vara på medarbetarnas kompetens. Hos oss får du ett meningsfullt arbete där du gör skillnad för hyresgäster och korttidsgäster i deras vardag. Vi är måna om att du ska ha rätt förutsättningar i ditt uppdrag och kunna känna en glädje och stolthet över det vi gör för dem vi är till för.

Har du frågor som rör tjänsten så hittar du kontaktuppgifterna till rekryterande enhetschef längre ner i annonsen.

KVALIFIKATIONER
Krav för tjänsten:
• Gymnasieutbildning
• Behärska svenska i tal och skrift
• Grundläggande IT-kunskaper och att tidigare arbetat med Time-Care och
Personec.
• Dokumenterad erfarenhet inom bemanningsplanering och arbetstidslagen
Meriterande för tjänsten:
• Erfarenhet och kunskap inom personalområdet gällande arbetsmiljö
• Arbetslivserfarenhet inom vård- och omsorg samt erfarenhet av verksamhetssystem inom vård- och omsorgsboende
• Utbildning som administratör inom vård- och omsorg och funktionsstöd eller annan utbildning som arbetsgivare bedömer likvärdig

För att passa i rollen ser vi att du är en person som är trygg i din yrkesroll. Du är noggrann och har förmåga att ha fokus på detaljer. Du tar ansvar för dina och de gemensamma arbetsuppgifterna med verksamheten och hyresgästernas bästa i fokus. Du arbetar tillsammans med andra för att utföra uppgifter och nå mål. Genom att vara intresserad och skapa förståelse för andra verkar du för ett respektfullt arbetsklimat. Du förstår det gemensamma uppdraget, agerar utifrån det och bidrar till helheten.

Du motiveras av tydligt definierade mål och har förmåga att omvandla dessa till en konkret handling. Med fokus på målet kan du omprioritera arbetet vid ändrade förutsättningar eller behov. Du följer upp och rapporterar resultat och måluppfyllelse

Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vi arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Som medarbetare i äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen erbjuder vi dig:
• Trygg anställning med goda anställningsvillkor
• Karriärmöjligheter
• Internutbildningar
• Spännande och meningsfulla arbetsuppgifter
• Introduktion vid nyanställning
• Heltid med möjlighet till deltid
• Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden

När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag:
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

Liknande jobb


Koordinator till bemanningsenheten

Koordinator till bemanningsenheten

26 november 2024

Bemanningsplanerare

Bemanningsplanerare

26 november 2024

Administratör till Barn- och ungdomskontoret

Administratör till Barn- och ungdomskontoret

25 november 2024