OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och bidra till TLV:s vision mesta möjliga hälsa för skattepengarna? Med våra olika kompetenser och bakgrunder arbetar vi varje dag för att förverkliga vår vision och nu söker vi dig som också känner ett stort engagemang för vårt uppdrag. Vi sitter i ljusa, fina lokaler på Kungsholmen i Stockholm, tio minuters promenad från Stockholms central. Kom och arbeta med oss!Som administratör med inriktning registratur hos oss arbetar du brett mot hela myndigheten och stödjer kollegor och chefer administrativt utifrån verksamhetens behov. Vi jobbar både med fysiska och digitala möten.
Arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter är varierande i omfattning och karaktär. Du hanterar både digital och fysisk post, registrerar, diarieför och har enklare arkivuppgifter. Du är ett stöd till dina kollegor i hela myndigheten i frågor som rör diarieföring, ärendehantering och arkivhantering. Du hanterar utlämnanden av allmänna handlingar i nära samarbete med kollegor på myndigheten. I dina arbetsuppgifter ingår också att vara stöd till avdelningar vid exempelvis hantering av fullmakter från företag och regioner, utskrifter, större konferenser/möten och stöd vid hantering av experter och vetenskapliga råd samt ibland tillsammans med dina kollegor också vara tillfällig backup till Internservice.
Du arbetar självgående och har ett nära samarbete med övriga administratörer på myndigheten och du trivs med att växla mellan rutinmässiga uppgifter och ibland komplexa ärenden.
Din organisatoriska tillhörighet blir den nybildade enheten för Administration, registratur och arkiv på Avdelningen för verksamhetsstöd.
Vi söker dig som har
• avslutad gymnasieutbildning
• flerårig och aktuell erfarenhet av att ha arbetat med registratur
• flerårig och aktuell erfarenhet av administrativa och samordnande arbetsuppgifter
• erfarenhet av arbete med utlämnande av allmän handling
• kunskaper i dokument- och ärendehanteringssystem
• Mycket goda kunskaper i Office-paketet
• vana vid att mötas digitalt och trygghet i att hantera de system som krävs
• mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska
• god förmåga att kommunicera på engelska.
Det är meriterande om du har
• eftergymnasial utbildning inom registratorsområdet
• kunskap/erfarenhet av W3D3
• erfarenhet från verksamhet inom hälso- och sjukvårdsområdet.
För att lyckas i denna roll behöver du vara lösningsfokuserad med ett genuint intresse av att ta dig an och lära dig nya IT-system. Du är samarbetsinriktad och har god förmåga att skapa och upprätthålla goda relationer. Som person är du ansvarstagande och har intresse att och en vilja att hjälpa till. Du driver ditt arbete framåt genom att strukturera och prioritera arbetsuppgifter samt tar initiativ till förbättringar. Eftersom rollen är omväxlande är det viktigt att du är prestigelös och har en god förmåga att arbeta med rutinmässiga uppgifter som med mer komplexa ärenden.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Anställningsform
Tillsvidareanställning på heltid och som inleds med sex månaders provanställning.
Övrigt
Vi tillämpar flexibel arbetstid samt viss möjlighet till distansarbete.
Tillträde enligt överenskommelse.
Sista ansökningsdag
Välkommen med din ansökan, märkt med diarienummer 2322/2024 senast den 18 augusti 2024.
Vi jobbar kompetensbaserat och rekryteringsprocessen består av en telefonavstämning, digital intervju, ett arbetsprov samt uppföljande intervju på vårt kontor. Vi använder oss av urvalsfrågor som är kopplade till kravprofilen så du behöver inte bifoga något personligt brev, det räcker med att du bifogar ditt CV.
Om TLV
Tandvårds- och läkemedelsförmånsverket, TLV, är en statlig myndighet som beslutar om vilken tandvård, vilka läkemedel och vilka förbrukningsartiklar som ska ingå i högkostnadsskydden. Vi ansvarar för apotekens handelsmarginal och regler för utbyte av läkemedel samt bedriver tillsyn. Vårt uppdrag är att få ut mesta möjliga hälsa för skattepengarna. Vi erbjuder en attraktiv och inkluderande arbetsplats som är fri från diskriminering där du får möjlighet att utvecklas och kan kombinera yrkes- och privatliv, bland annat genom möjligheten att jobba på distans upp till två dagar i veckan. Vi sitter i fräscha, aktivitetsbaserade lokaler som erbjuder olika typer av arbetsplatser och mötesrum anpassade utifrån den typ av arbete som ska utföras.
Kontaktpersoner på detta företaget
Tord Sjöberg, Enhetschef
08-568 427 21
Eva Finder, Saco
08-568-420 57
Christian Larsen, ST
08-568 420 61
Tord Sjöberg, Enhetschef
0856842721
Christian Larsen, ST
0856842061
Eva Finder, Saco
0856842057
Jonathan Lind Martinsson, Enhetschef
08-568 420 98
Svante Rasmuson, Enhetschef
0708–63 93 31
Eva Finder, SACO
08-568 420 57 (nås till 3 augusti)
Christian Larsen, ST
08-568 420 61 (nås från 24 juli)