OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Partille kommun har idag nära 40 000 invånare och är en förstad i utveckling. Det är upp till oss 2 900 anställda att leverera kvalitet och service som gör det gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Detta med grund i våra värdeord: allas lika värde, professionalitet och framåtanda.
Inom avdelning funktionsstöd erbjuder vi stöd och hjälp i vardagen till barn och vuxna med funktionsvariationer genom insatser som bostad med särskild service, personlig assistans, familjehem, korttidsvistelse för barn och ungdomar, daglig sysselsättning och boendestöd. Grunden för stödet är att personen ska kunna leva och ta del av samhället som alla andra. På administrativa enheten arbetar tre administratörer med att ge service till verksamheternas tolv enhetschefer, fyra metodutvecklare och två verksamhetschefer. Arbetsplatsen är belägen i Partille centrum med goda kommunikationer till Göteborgs Stad samt närhet till butiker och restauranger.
ARBETSUPPGIFTER
Nu utökar vi vår arbetsgrupp med ytterligare en administratör och söker dig som vill vara med och utveckla gruppen med målsättningen att öka vår service gentemot verksamhetens behov. Du blir del av ett gott team om tre administratörer som ser fram emot att växa för att skapa den bästa servicen vi kan. Vi värdesätter ett gott samarbete och tillsammans står vi för ett kvalitativt administrativt stöd för enhetscheferna inom funktionsstöd.
Aktuell tjänst kommer vara inriktad på schemaläggning i Heroma. Som administratör kommer du även arbeta med inköp, beställningar, direktupphandlingar, fakturagranskning, extern/intern debitering samt uppföljning och kontroll av kostnader på köpta platser inom avdelningen. Vi arbetar brett med alla förekommande arbetsuppgifter samtidigt som alla har sina ansvarsområden. Systemen vi arbetar i är Heroma, Visma och Proceedo. Vi erbjuder dig ett varierat och självständigt arbete där du med din specialistkompetens har chans att bidra till att utveckla våra processer som gör oss mer effektiva.
KVALIFIKATIONER
För tjänsten krävs att du har en gymnasial utbildning, gärna även en vidareutbildning med administrativ inriktning, samt arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant för uppdraget. Du har tidigare arbetat med schemaläggning i Heroma och har kunskap i aktuell lagstiftning.
Vi letar efter dig som är lugn och tillmötesgående i ditt bemötande samt har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra. Du tar ansvar och strukturerar ditt arbete på ett självständigt och effektivt sätt samtidigt som du är duktig på att arbeta ihop med andra där du lyssnar, kommunicerar och löser problem på ett konstruktivt sätt. Som person är du utåtriktad i yrkesmässiga sammanhang och det faller sig naturligt att skapa och underhålla kontakter i arbetet.
Varmt välkommen till avdelning funktionsstöd! Vi ser fram emot din ansökan!
ÖVRIGT
Vid erbjuden anställning genomförs ID kontroll.
Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen och inte via e-post eller i pappersformat.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Åsa Berkling
031-7921120
Fackliga representanter nås genom kommunen vx.
031-7921100
Åsa Berkling
Fackliga representanter nås genom kommunen vx.
031-7921000
Chef Anna Holstmark
031-7929951
fackförening Kommunal
Partille växel 0317921000
Kommunchef Robert Wedberg
031-7921007
Fackliga företrädare nås via kommunens växel
031-7921000
Rekryterare Åsa Berkling
031-7921020
Förvaltningschef, Kultur- och fritidsförvaltningen Kristina Svensson