Administratör med inriktning utbildning till Socialförvaltningen i Centrum

Administratör med inriktning utbildning till Socialförvaltningen i Centrum

Arbetsbeskrivning

Vi i socialförvaltningen Centrum arbetar varje dag för att invånarna i centrala Göteborg, Majorna, Linné, Örgryte och Härlanda ska få en bättre vardag. Våra uppdrag inom det sociala området är många och spänner från myndighetsutövning till insatser för en jämlik stad. Vi arbetar lokalt men har också verksamheter som riktar sig till hela staden för att möta våra invånares behov.
Vi vill skapa en mer likvärdig och effektiv socialtjänst som utgår från evidens och erfarenhet.

Om du söker mål och mening på din färd och vill verka i stadens hjärta - jobba hos oss!

ARBETSUPPGIFTER
Enheten Stadenövergripande kompetenscentrum våld i nära, heder och ANDTS söker nu en administratör. Enheten arbetar främst med utbildningar och stöd inom en rad sociala frågor, där kommer du att utgöra en viktig funktion. Du kommer inom utbildningsadministrationen vara ett nära stöd med tydliga ramar till chef och medarbetarna. I den här rollen trivs du som är snabb på att lära dig nya arbetsuppgifter och har ett stort tekniskt intresse för system och den tekniska utveckling som vi står inför.

Du arbetar dagligen med utbildningsadministration där du är kontaktperson och har kontakt med medarbetare i staden och i våra avtalskommuner. Du kommer när utrymme finns att stödja dina kollegor i genomförande av utbildningar tex genom att ta emot deltagarna när de kommer.

Du kommer som enhetens administratör att arbeta i de system som används i Göteborgs stad som att göra avtal och att arbeta i Proceedo och Personec. Du ska självständigt kunna manövrera i de system som du är berörd av i din roll och i uppdraget ingår det att vara lokalt verksamhetsstöd i Utbildningsportalen.

KVALIFIKATIONER
Krav för tjänsten är eftergymnasialutbildning som bedöms adekvat och har du högskolekompetens är det meriterande. Du har erfarenhet av att arbeta som chefsstöd och administratör i offentlig förvaltning.

Uppdraget ställer krav på god IT-kompetens och att du har goda kunskaper i Office-paketet med fördjupad kunskap kring Excel, Teams, Proceedo och Personec. Det är meriterande med erfarenhet av att arbeta med Utbildningsportalen och Eventonline.

Du kan överblicka ditt eget ansvarsområde samt sätta den egna verksamhetens betydelse i ett större sammanhang. Du tar dina uppgifter på allvar, är mån om att slutföra det du påbörjat och ser till att arbetet blir utfört på rätt sätt.

Du har lätt för att anpassa dig och ditt arbetssätt utifrån ändrade förutsättningar och ny information. Du kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt samt se möjligheter i förändringar.

Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och du anstränger dig för att framföra lösningar. Du är balanserad, positiv och observant i ditt bemötande.
Administratören hos oss beskrivs som hjärtat i verksamheten och det är därför viktigt att du är bekväm i sociala situationer.

Vi erbjuder ett utmanande och omväxlande arbete med engagerade kollegor. Välkommen till oss!

ÖVRIGT
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vårt uppdrag är att skapa en bra vardag för Göteborgs invånare, besökare och företagare. Som medarbetare i staden har du en trygg anställning med många karriärvägar där du får möjlighet till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter.

Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

Liknande jobb


11 december 2024

Utbildningsadministratör

6 december 2024