Administratör med intresse för inköp

Arbetsbeskrivning

Presentation

För vår kund i läkemedelsbranschen söker vi nu en administratör med intresse för leverantörskontakter och inköp. Tjänsten kommer att vara en konsulttjänst och är beräknad att påbörjas i början av mars 2017 och fortlöpa fram till slutet av juni. Urval och intervjuer kommer att ske löpande under processens gång och tjänsten kan komma att tillsättas innan det att ansökningstiden har gått ut.

Arbetsuppgifter

I rollen som administratör kommer du bland annat att arbeta med:
- utskick av Business Continuity Survey till leverantörer via webbaserat verktyg, samt uppföljning av svar både via e-post och telefon
- datainsamling internt och konsolidering av information i Excel
- registrering av data i IT-system (Magic)
- uppföljning av leverantörsrelaterade aktiviteter tillsammans med ansvarig Sourcing Leader samt Process Leader
- uppföljning av aktiviteter internt med diverse funktioner
- upprättande av projektrapporter på engelska
- skapa power pointpresentationer.


Utbildning/erfarenhet

Vi söker dig med utbildning inom inköp eller projektadministration. Du är orädd för att ta upp telefonen och kommunicera med leverantörer på såväl svenska som engelska och behöver därför även vara flytande i såväl svenska som engelska. Vidare är du proaktivt i ditt arbetssätt ,välplanerad, strukturerad och driven. Då vissa kollegor och leverantörer arbetar från USA kommer du behöva vara flexibel i dina arbetstider och till exempel kunna stanna lite senare cirka två kvällar i veckan.

Förmåner

Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag.
Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Företagsbeskrivning

Till oss vänder sig många av Sveriges attraktivaste arbetsgivare när de vill rekrytera eller hyra in personal. Med ett brett spann av tjänster, från kontorschefer och kontorsassistenter till chefssekreterare och orderadministratörer, kan vi ge dig stimulerande och utvecklande uppgifter i en miljö som passar dig och dina önskemål.

Att vara konsult passar dig som på kort tid vill skaffa dig lång erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät.

Sluttext

Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på poolia.se.

Kontaktpersoner på detta företaget

Emma Gustafsson

Frida Aronson

Anna Holm

Asaad Amaya

Anne Wegar

Asaad Amaya

Frida Aronson

Jannica Chinos

Sandra Westman
sandra.westman@poolia.se
Amanda Hedqvist
amanda.hedqvist@poolia.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Uppsala AB Uppsala
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid Visstidsanställning
  • Publicerat: 27 januari 2017

Besöksadress

Svartbäcksgatan 1 B, Uppsala
None

Postadress

Svartbäcksgatan 1 B
Uppsala, 75320

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024