OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Söderberg & Partners är Sveriges ledande fristående rådgivare och förmedlare av
försäkringar och finansiella produkter. Vi har tillgång till Nordens största fristående
analysavdelning, vilken dagligen följer försäkringsbolagen, bankerna, fondbolagen
och investmentbankerna ur ett produktperspektiv. Söderberg & Partners-koncernen har ca 900 medarbetare.
Söderberg & Partners har en stark företagskultur där medarbetarna har höga ambitioner och ett stort engagemang och intresse för sina respektive arbetsområden. Detta skapar en inspirerande miljö där du har möjlighet att utvecklas snabbt. Organisationen är kreativ och dynamisk med korta beslutsvägar och stort utrymme för egna idéer. Vi söker, och premierar, medarbetare som sporras av stort eget ansvar och som har drivkraft att kontinuerligt utvecklas och föra sina arbetsuppgifter framåt. Vi är måna om att hjälpa varandra, men även att ha mod att testa nya vägar.
Arbetsuppgifterna består bland annat av att hjälpa våra rådgivare genom att förbereda och följa upp kundmöten samt att göra compliance-kontroller på olika dokument. Du kommer också att ha en hel del kontakt med våra kunder då du får ansvar för att organisera kundträffar samt hjälpa rådgivarna att boka in uppföljningsmöten med kunderna. Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter är positivt, men det viktigaste är att du är lättlärd, nyfiken och har en vilja att utvecklas. Vi har högt i tak, värdesätter självständighet och vill gärna diskutera olika idéer som kan föra arbetet framåt.
Vi ser gärna att du:
* Har examen inom ekonomi
* Har goda IT-kunskaper och erfarenhet av att arbeta i Excel
* Är noggrann, strukturerad och ansvarsfull
* Är kommunikativ och lösningsinriktad
* Är trevlig, serviceinriktad och bidrar till vår glada och familjära atmosfär
Kontoret i Kalmar ligger centralt på Larmgatan 1 och här arbetar 10-talet kollegor. Ditt team består av två rådgivare vilka du har ett nära samarbete med.
Söderberg & Partners är Sveriges ledande fristående rådgivare av försäkringar och finansiella produkter. Kommunikationsvägarna är korta och våra medarbetare drivs av ett stort engagemang och intresse för sina arbetsuppgifter. Inom ramen för vår förmögenhetsförvaltning hjälper vi privatpersoner med större förmögenhet, egenföretagare och stiftelser till optimala helhetslösningar för sin privatekonomi.
Anställningsstart: 1 augusti 2014
Tjänstgöringsgrad: 100 %, men deltid kan diskuteras.
Kontaktpersoner:
Per Oscarsson, chef Wealth Management Kalmar, 0480-36 37 50
Marina Nygren, HR, 08-451 50 54