OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kvalitet och patientsäkerhet
Staben Kvalitet och patientsäkerhet (KP) har i uppdrag att utveckla metoder och stödja verksamheterna på Karolinska i arbetet med att bedriva god vård.
KP har också ett övergripande tillsyns-, kontroll- och bevakningsansvar för att verksamheten på Karolinska bedrivs i enlighet med gällande lagar, föreskrifter, etiska principer och landstingets värdegrund.
Vi analyserar även systematiskt vårdens kvalitet och avvikelser och initierar och stimulerar förbättringsåtgärder.
Inom staben arbetar idag ca 40 medarbetare, varav sex administratörer.
Arbetsuppgifter:
Det administrativa arbetet vid staben är mångfacetterat och varierande. I ditt arbete kommer att ingå ungefär lika delar administrativa och kommunikativa arbetsuppgifter.
De löpande administrativa arbetsuppgifterna innefattar bland annat mötes-anteckningar och annan dokumentation,att vara lokal IT-kontakt, dokument-hantering (bland annat sjukhusets kliniska riktlinjer), samordning av möten och andra aktiviteter, fakturahantering inklusive upprättande av fakturaunderlag, beställning av varor och posthantering.
Arbetsuppgifter inom kommunikation/information innefattar bland annat att
• vara huvudansvarig för arbetet med KPs interna och externa webbplatser och för att innehållet där hålls uppdaterat. Du ska kunna producera och redigera texter, ansvara för innehåll och struktur och gärna vara kunnig i bildkommunikation. Utgångspunkten ska vara användarnas behov. Du arbetar tillsammans med flera andra webbredaktörer inom KP och samverkar med sjukhusets kommunikations-avdelning.
• ansvara för sammanställning av KPs informationsblad (som ges ut med 10-11 nr per år) tillsammans med stabschefen m fl.
• hålla samman produktion av trycksaker, till exempel Kvalitets- och patientsäkerhetsmål och Patientsäkerhetsberättelse och Kvalitetsbokslut, och vara länken mellan KP och produktionsbyrån. Korrekturläsning ingår.
Kvalifikationer:
Du har mycket goda kunskaper i svenska (muntligt och skriftligt) och är en van skribent med god stilistisk förmåga.
Du har goda kunskaper i att publicera på webben och är troligen väl orienterad i hur sociala medier kan bidra till nyttan för en verksamhet.
Du har stor datorvana och är bra på Word och Power Point.
Meriterande är om du tidigare har arbetat i InDesign och EPiServer. Goda kunskaper i engelska (muntligt och skriftligt) är också meriterande.
Personliga egenskaper:
Du är ansvarsfull, strukturerad och har förmåga till helhetsperspektiv. Du är en mycket god organisatör och har en förmåga att prioritera. Du är van att arbeta självständigt men även i grupp och har god samarbetsförmåga. Du har en väl utvecklad känsla för service och gott bemötande.
Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök här”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte.