Administratör med intresse för kommunikation – 50%

Arbetsbeskrivning

Perido söker nu en administratör för ett uppdrag hos vår kund, en kommunal enhet med placering i centrala Gävle. Tjänsten är på 50% och passar perfekt för dig som har en annan huvudsaklig sysselsättning eller som är student.

I rollen som administratör kommer du att arbeta halva tiden med administration, vilket innebär att du för anteckningar vid möten, hanterar resebokningar och beställningar samt att du förbereder och håller i praktiska detaljer vid aktiviteter. Den resterande tiden kommer du agera kommunikationsstöd där du bland annat sammanställer nyhetsbrev, uppdaterar sociala medier och andra förekommande kommunikationsuppgifter. Du kommer arbeta tätt med såväl interna som externa parter.

Vi söker dig som är glad, nyfiken och är duktig på att hantera flera uppgifter samtidigt. Du har lätt för att kommunicera och tycker om att och skapa goda relationer till andra. Vi ser gärna att du har arbetat med administrativa uppgifter tidigare samt att du har ett intresse för kommunikation och tycker det är kul att skriva. Är det dig vi letar efter? Varmt välkommen med din ansökan idag!

Kravprofil

• Pågående eftergymnasial utbildning eller annan huvudsaklig sysselsättning
• Någon erfarenhet av administrativa uppgifter
• Goda kunskaper i MS Office
• Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift, även på engelska

Omfattning och tillträde
Deltid, konsultuppdrag fram till sista juni 2017 med chans till förlängning. Tillträde i april.

Ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Vid första kontakten med ansvarig rekryterare hos oss får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.


Har du tidigare erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter och vill ta dig an ett meriterande extrajobb? Är du som person flexibel och har lätt att ta kontakt och skapa relationer till andra? Har du dessutom ett intresse för kommunikationsfrågor och tycker om att skriva? Då kan det här vara tjänsten för dig!

Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag. Vår vision är att alla trivs och är engagerade på jobbet. Det inkluderar våra medarbetare, våra kunder och våra kandidater. Vi tycker om att arbeta med människor och vi har lång erfarenhet av att hjälpa organisationer med kompetensförsörjning och att hjälpa människor att hitta spännande karriärvägar. Om du har någon akut fråga kan du mejla vår frågemejl, du får svar vardagar inom 24 timmar. Ange tjänstens referensnummer 15096CM i ämnesraden.

Kontakt

Frågor: fraga@perido.se

Hemsida: www.perido.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Perido AB
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Deltid
  • 40%-60%
  • Publicerat: 14 mars 2017

Besöksadress

Katarinavägen 15
Stockholm

Postadress

Katarinav 15, 8 tr
STOCKHOLM, 11645

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024