Administratör med intresse för krisberedskap och civilt försvar

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och utveckla Socialstyrelsens arbete inom den nya beredskapsstrukturen?

Vi söker nu en strukturerad och erfaren administratör som vill vara en del av arbetet med att stärka landets motståndskraft under fredstida krissituationer, höjd beredskap och ytterst krig.

Socialstyrelsen är sedan 1 oktober 2022 sektorsansvarig myndighet för beredskapsarbetet inom sektorn hälsa, vård och omsorg. Det innebär att myndigheten fått ett utökat ansvar att stärka samordningen och driva på utvecklingen av beredskapen vid fredstida kriser, höjd beredskap och krig och i tjänsten ingår att vara delaktig i att bygga upp den interna strukturen för detta arbete.

Som administratör kommer du även vara ett direkt stöd till myndighetens krisberedskapschef vilket bland annat innebär att hantera bokningar och kallelser, beredning av underlag, handläggning av enklare ärenden, dokumentation och diarieföring samt protokollföring.

Tjänstgöring i myndighetens beredskapsorganisation kan komma att ingå vilket innebär schemalagd jourberedskap.

Vi söker dig som har


• minst 5 års erfarenhet av kvalificerade administrativa arbetsuppgifter
• erfarenhet av arbete som direkt stöd till chef
• kunskap om den svenska förvaltningsmodellen, hälso- och sjukvården eller socialtjänsten och dess organisation och funktion
• erfarenhet av dokumenthantering och diarieföring
• god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska och engelska.

Arbetet är varierat både vad gäller tempo och arbetsuppgifter vilket ställer krav på flexibilitet, noggrannhet och struktur. Du har lätt för att tempoväxla och anpassa dig till ändrade omständigheter samt har förmåga att löpande planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter, strukturerar själv ditt arbete och slutför alltid dina åtaganden. Då uppgifterna innebär många kontakter, både internt och med andra myndigheter och aktörer är det av vikt att du har god förmåga att kommunicera tydligt och enkelt. Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga färdigheter.

Det är meriterande om du har


• erfarenhet från arbete på statlig myndighet
• erfarenhet av arbete med säkerhets- och sekretessfrågor
• erfarenhet från samverkan mellan myndigheter och regioner, kommuner eller näringsliv
• erfarenhet av att ha internationella kontakter.

Anställningsinformation

Anställningen är tillsvidare på heltid med provanställning på sex månader. Placeringen är på krisberedskapsenheten. Din tjänstetitel är administratör.

Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Du måste vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund.

Välkommen med din ansökan senast den 17 november 2022. I denna rekryteringsprocess använder vi urvalsfrågor som ett verktyg för ett första urval för att kunna göra en rättvis och likvärdig bedömning av alla sökanden. Vi ber dig därför svara på frågorna så utförligt som möjligt så att vi kan avgöra hur väl du matchar den bakgrund och kompetens vi efterfrågar. Du behöver inte skicka in ett personligt brev.

Socialstyrelsen strävar efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi erbjuder ett meningsfullt arbete och många kunniga kollegor som vill bidra till ett viktigt samhällsuppdrag. Vi erbjuder dessutom bra villkor för bland annat friskvård, flexibel arbetstid, semester och pension.

Om du har frågor om tjänsten, kontakta Taha Alexandersson. Vid frågor om rekryteringsprocessen, kontakta personalspecialist Sofia Linden Falkenlöv. Fackliga företrädare är Carl-Erik Flodmark för SACO och Magnus Göransson för ST. Samtliga nås på telefonnummer 075-247 30 00.


God vård och omsorg bygger på kunskap. Därför finns vi. Socialstyrelsen är Sveriges kunskapsmyndighet för vård och omsorg. Genom samarbete, oberoende experter och pålitlig kunskap styr, stödjer och utvecklar vi hälso- och sjukvården och socialtjänsten. Det gör vi för att människor i Sverige ska få tillgång till god vård och omsorg på lika villkor, oavsett vem man är och var i landet man bor.

Kontaktpersoner på detta företaget

Kristina Bränd Persson, enhetschef
075-247 3096
Elisabeth Roxmalm, personalspecialist
075-247 3309
Beatrice Hopstadius, enhetschef
075-247 3670
Beatrice Hopstadius, tf enhetschef
075-247 3670
Pernilla Ek, enhetschef
075-247 3032
Erik Höglund, avdelningschef
075-247 3872
Eva  Wallin, enhetschef
075-247 3470
Elisabeth Roxmalm, personalspecialist
075-247 3309
Georg  Lagerberg, enhetschef
075-247 3607
Helena  Scarabin, enhetschef
075-247 4055

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Socialstyrelsen
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 november 2022
  • Ansök senast: 17 november 2022

Besöksadress

Rålambsvägen 3, Västerbroplan
None

Postadress

Rålambsvägen 3
Stockholm, 10630

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024