Administratör med intresse för social hållbarhet

Arbetsbeskrivning

Länsstyrelsen Östergötland är en modern myndighet som arbetar med samhällsutveckling i hela länet. Vi får våra uppdrag från regeringen och har många kontakter med myndigheter, kommuner och andra intressenter. Som medarbetare hos oss får du ta ansvar, fatta beslut och driva utveckling tillsammans med skickliga kollegor inom många olika yrkesområden.

ARBETSUPPGIFTER
Du kommer att tillhöra Enheten för social hållbarhet som verkar för att de nationella målen för folkhälsa, integration och jämställdhet ska få genomslag i länet. Våra uppdrag handlar bl.a. om mänskliga rättigheter, nationella minoriteter, personligt ombud, föräldraskapsstöd, tidiga insatser under asyltiden, mottagande av nyanlända och ensamkommande barn, jämställdhet, våld i nära relationer, människohandel och prostitution, hedersrelaterat våld och förtryck, förebyggande arbete mot alkohol-, narkotika-, doping och tobak samt alkohol och tobakstillsyn.

Dina arbetsuppgifter blir huvudsakligen inom administration och ekonomi. Du kommer att vara ett administrativt stöd både till enhetschef och till medarbetare på enheten, vilket innebär att tjänsten är mycket varierad. Tillsammans med enhetschefen kommer du att arbeta med planering, genomförande och uppföljning av tertialredovisning och årsredovisning. Arbetet kommer också innebära dokumentation, fakturahantering, ekonomiuppföljning, projektadministration, posthantering, diarieföring samt att vara ett stöd för enheten i utvecklingen av myndighetens digitalisering. Du kommer att vara ett stöd när enheten anordnar konferenser. Vi arbetar i systemen Agresso, Visma Proceedo och Platina.

KVALIFIKATIONER
Vi vill att du har eftergymnasial utbildning, gärna med inriktning ekonomi, samhällsvetenskap eller likvärdigt. Du ska ha intresse för administration och ha erfarenhet av sådana arbetsuppgifter. Dina ekonomiska kunskaper är goda och det är en fördel om du har erfarenhet av att arbeta med service. Du är en van systemanvändare och kan Officepaketet.

Som person är du öppen, serviceinriktad och har ett positivt förhållningssätt. Du ser möjligheter till förbättringar och utvecklar hela tiden ditt och organisationens arbetssätt. För att lyckas i denna roll behöver du vara prestigelös, ha ett sinne för struktur och vara öppen för att hjälpa till där det behövs. Du trivs med att skriva och uttrycker dig väl i tal och skrift. Arbetet ställer krav på hög flexibilitet, lyhördhet och att du kan hålla tidsplaner. Självklart har du också ett genuint samhällsintresse, med fokus på social hållbarhet. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef Mona Hallström-Hjorth
076-7806290
SACO Pontus Karlbom
013-196358
ST Sofia Meyrold
013-196471
Enhetschef Mona Hallström Hjorth
010-2235275
Enhetschef Mona Hallström Hjorth
010-223 52 75
t f enhetschef Sten Olsson
010-223 52 09
Utvecklingsledare Maha Eichoue
010-223 52 79
Enhetschef Linda Pergelius Thorbjörnsson
010-223 52 80
Utvecklingsledare våld i nära relationer Maha Eichoue
010-223 52 79

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Länsstyrelsen Östergötland, Enheten för social hållbarhet Linköping
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Anställningen är en tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning. Tillträde snarast. .
  • Publicerat: 9 februari 2017

Besöksadress

58186 Linköping
None

Postadress

Östgötagatan 3
Linköping, 58186

Liknande jobb


VA-handläggare

VA-handläggare

22 november 2024

Utredare föräldraskapsstöd, med erfarenhet av forskning och  kunskapsarbete

Utredare föräldraskapsstöd, med erfarenhet av forskning och kunskapsarbete

22 november 2024

Utredare inom föräldraskapsstöd, inriktning brottsförebyggande

Utredare inom föräldraskapsstöd, inriktning brottsförebyggande

22 november 2024

22 november 2024