Administratör med kontorsansvar till E-hälsomyndigheten

Arbetsbeskrivning

Vill du jobba med lokalfrågor och administration i en statlig myndighet?

Vi på E-hälsomyndigheten söker nu en administratör till enheten administration och kontor i Stockholm. Idag består enheten av två medarbetare samt en enhetschef, med placeringsort i Kalmar, som du kommer att ha ett nära samarbete med. Enheten ingår i avdelningen HR och stödjer hela organisationen med administrativa uppgifter samt ansvararar för myndighetens lokaler i Stockholm.

Om tjänsten
I ditt ansvar ingår den dagliga driften av myndighetens lokaler och det är ditt ansvar att få arbetet på kontoret att fungera väl. Din arbetsdag kommer att vara varierad, många frågor dyker upp oväntat och behöver åtgärdas direkt - detta är ett jobb för dig som gillar när det händer många olika saker och som vill ta eget ansvar. 

Dina arbetsuppgifter kommer bl.a. att bestå av, felanmälningar, kontakter med leverantörer av Facility Management, kontakt med hyresvärd och hantverkare, ta emot post, leveranser och paket, stöd vid större möten - ställa iordning mötesrum och ordna med förtäring m.m.   

Som administratör kommer du att stödja hela organisationen med olika typer av administrativa uppgifter. I dina arbetsuppgifter ingår bl.a. mötesbokningar och protokollskrivning, rapportskrivning, avtalsregistrering, registerföring i excel, utskick av handlingar samt beställningar. Delar av arbetet kan förkomma på engelska. Intern on-site IT kommer ingå till viss del då du fungerar som backup till IT-tekniker på plats.

Ditt lokalintresse kombinerat med erfarenhet från andra administrativa yrken kommer vara nyckeln till framgång och har du erfarenhet från statlig verksamhet är det en extra tillgång. Arbetet sker vardagar på plats på E-hälsomyndighetens kontor, St Eriksgatan 117. 

 

Vi söker dig som har:

• Gymnasieutbildning eller motsvarande utbildning.
• Erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete med t.ex. handläggning, rapportskrivning, bokningar och/eller framtagande av underlag.
• Kvalificerad administrativ kunskap inom flera dataprogram/system så som Word, Excel och Outlook.
• Grundläggande kunskaper och förståelse för teknisk utrustning, hård- och mjukvara.
• Du behärskar svenska på en hög nivå inom såväl tal som skrift.
• Du har goda kunskaper i engelska inom såväl tal som skrift. 

För att trivas och göra ett bra jobb behöver du vara självgående och ha en hög personlig mognad. Du är strukturerad, serviceinriktad och initiativrik. Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid personliga kompetenser.

Meriterande för tjänsten är:

• Erfarenhet av arbete inom statlig förvaltning.
• Erfarenhet av hantering och registrering av allmänna handlingar.
• Erfarenhet av arbete med lokalfrågor.

Vad erbjuder vi
Vi erbjuder dig att vara med och skapa samhällsnytta för dagens och framtidens e-hälsa. Vi arbetar med stora transaktionskritiska system som påverkar samhället. Du kommer att omges av trevliga arbetskamrater som har kul på jobbet. Du får självklart förmåner såsom friskvårdsbidrag och förtroendearbetstid. Vi har kontor på två orter, Stockholm och Kalmar.

Anställningen är tillsvidare med tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Placering för anställningen är Stockholm. Arbetet kan innebära tjänsteresor mellan orterna.

E-hälsomyndigheten vill ta tillvara de kvaliteter som en jämn könsfördelning och en etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Är du intresserad?
Frågor angående tjänsten besvaras av enhetschef Carolin Gullberg på tel 010-106 07 18, hr-specialist Linda Eriksson på tel 010-458 63 36, Fabian Göransson -Saco på tel 010-458 62 34 och Ingela Gångfeldt -ST på tel 010-458 62 90.

Välkommen att skicka in din ansökan via vårt rekryteringssystem med cv och personligt brev senast 2023-05-14! 

En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap.

Om du har beslut om skyddade personuppgifter, kontakta den HR-specialist som finns namngiven i annonsen.

Om E-hälsomyndigheten
E-hälsomyndigheten är expertmyndighet för frågor som rör e-hälsa och har en central roll i den framväxande nationella digitala infrastrukturen för hälsodata. Vi erbjuder också ett antal e hälsotjänster och digitala lösningar för privatpersoner och professioner inom hälso- och sjukvård och socialtjänst. E-recepttjänsten och Covidbevis är de mest kända.

Vi erbjuder dig ett spännande arbete med många utvecklingsmöjligheter på en arbetsplats i centrum för den nationella utvecklingen av e-hälsa. Hos oss arbetar ungefär 300 personer totalt på två orter, Stockholm och Kalmar. Läs mer på www.ehalsomyndigheten.se

Rekryteringen sköts av E-hälsomyndighetens HR-avdelning och därför undanber vi oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.

Kontaktpersoner på detta företaget

HR-generalist Monika Elfström
010-458 62 70
Avdelningschef Ulla Lilja Berg
010-458 62 53
tf chef för IT-avdelningen Åke Johansson
010-458 62 25
Enhetschef Stefan Vallin
010-458 63 40
Tf gruppchef Sandra Müller
010-458 62 14
HR-generalist Monika Elfström
010-458 62 70
enhetschef Maria Samén
010-458 62 60
enhetschef Emma Uhman
010-458 62 40
kommunikationschef Eva Reimers
076-140 26 26
HR-Chef Ann-Charlotte Francis
010-458 63 44

Sammanfattning

  • Arbetsplats: eHälsomyndigheten
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 maj 2023
  • Ansök senast: 14 maj 2023

Besöksadress

Ringvägen 100 A
Stockholm

Postadress

Ringvägen 100, 8 tr, uppgång D
Stockholm, 11860

Liknande jobb


Office Assistant to HVDC

Office Assistant to HVDC

20 december 2024

Personalsamordnare till Gnosjö Trafik

Personalsamordnare till Gnosjö Trafik

20 december 2024

20 december 2024