Administratör med kunskaper inom ekonomi och orderhantering

Arbetsbeskrivning

Dina arbetsuppgifter

För kunds räkning söker vi en erfaren administratör med goda kunskaper från marknad och orderhantering. Vår kund är ett mindre produktföretag i Växjö som omgående behöver förstärkning.

Som administratör hos vår kund arbetar du främst med:

- Daglig orderhantering, frakt- och godshantering samt fakturering.
- Reklamationshantering, kundservice och pris- och artikeluppdateringar.
- Löpande bokföring och månadsbokslut samt förberedelse inför årsbokslut.
- Att skapa fakta- och informationsblad, viss webbhantering och att ansvara för viss grafisk utformning samt produkthantering.
- Besöksmottagning, offerthantering, enklare inköp och allmän kontorsservice.

Tjänsten stimulerar dig som gillar variation och att skapa struktur. Du som söker är troligen en mångsidig person som trivs med att arbeta på egen hand i ett mindre och personligt företag.

Uppdraget är en direktrekrytering till vår kund!

Din profil

Vi söker dig som har en gedigen administrativ bakgrund och som gillar att arbeta med ekonomi-, marknads- och inköpsfrågor samt har du sinne för kundservice och kommunikation. För att lyckas i rollen bör du vara strukturerad, öppensinnad och självgående. Du växer med ansvar och är en person som gillar att ta egna initiativ.

Vidare har du sinne för siffror, goda kunskaper av löpande bokföring och besitter mycket goda IT-kunskaper. Du får gärna ha intresse för färg och form och gillar att komma fram med kreativa idéer. I övrigt ställer vi krav på mycket goda engelskkunskaper samt arbetar du obehindrat i Excel, Indesign och Visma Lön är klart meriterande för tjänsten.

Start: Omgående
Arbetsplats: I ljusa och fräscha lokaler i centrala Växjö
Arbetstid/omfattning: Heltid
Lön: Individuell lönesättning tillämpas

Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum så skicka in din ansökan redan idag via vår hemsida www.maxkompetens.se. Välkommen med din ansökan!

Om oss

Maxkompetens startade 2003 och har kontor på sex orter i Sverige. Vi är ett av Sveriges ledande företag för uthyrning av studenter och akademiker och har en stor del av vår verksamhet riktad mot teknik och industri. Vi tillsätter årligen över 1 000 jobb och har ca 250 konsulter ute på uppdrag varje dag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Li Lövebrant
08-120 753 03
Li Lövebrant
08-120 753 05
Daniel Stenberg
08-12075308
Kristina Lindberg
0470-723388
Rebecca Moberg
0705-461222
Madeleine Göransson

Madeleine Göransson
0733-205636
Madeleine Göransson
0733205636
Kristina Lindberg

Sanna Hagelin
0733205638

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Maxkompetens Konsult AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 12 mars 2015

Besöksadress

Framtidsvägen 12, Växjö
None

Postadress

Herkulesgatan 12
Stockholm, 11152

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024