Administratör med miljöintresse till Aprobo AB

Arbetsbeskrivning

Har du ett miljöintresse och vill arbeta som administratör? Just nu söker Aprobo AB en administratör som vill ansvara för att avsluta ett pågående byggvarubedömning och därefter sköta administrativa uppgifter för bolagets tre delar.

Dina arbetsuppgifter

Som administratör kommer du inledningsvis att ansvara för att avsluta ett pågående miljöprojekt där arbetsuppgifterna innefattar att självständigt uppdatera dokument och få en uppdaterad miljövärdering på företagets produkter. Du kommer att arbeta administrativt och söka information om företagets produkter internt men även att ha kontakt med företagets leverantörer.

Efter hand kommer din roll som administratör innebära att sköta ordar, fakturering och marknadsorienterade arbetsuppgifter. Du kommer även att administrera projekt, ha kundkontakt via telefon och mail samt att administrativt arbeta med företagets marknadsrelaterade frågor och försäljning. Du kommer avlägga några timmar i veckan på att arbeta med miljöfrågor.


Om företaget

Aprobo AB är ett växande bolag och arbetar med egenframtagna och kvalitativa akustikprodukter inom golv och bjälklagskonstruktion mot företagskunder. Företaget arbetar aktivt för en bättre miljö, bland annat genom att ständigt försöka förbättra tillverkningsprocessen av sina produkter och vara selektiva vid val av material. Som administratör på Aprobo AB kommer du vara en del av en spännande bransch med många samarbetspartners och en varierande kundkrets. Företaget erbjuder utvecklingsmöjligheter och utbildning i tekniska program och produktutveckling. Arbetsplatsen präglas av en lättsamhet, öppenhet och god stämning där du som medarbetare uppmanas till att arbeta självständigt.

Din profil

Som person tror vi att du är öppen, positiv och tycker om att ta egna initiativ. De administrativa arbetsuppgifterna kräver även att du är strukturerad och noggrann. Då företagets anställda aktivt deltar i att förbättra miljöarbetet är det även viktigt att du har ett intresse för miljön och är nyfiken på att arbeta med produkter som minskar negativ miljöpåverkan. Då du efter hand kommer ha kontakt med kunder och leverantörer ska du även behärska svenska och engelska i tal och skrift.

Krav
• Ett intresse för ett miljöfrämjande arbete
• Förståelse för vikten av miljöanpassade produkter
• Svenska och engelska i tal och skrift

Meriterande
• Datavana
• Tidigare arbete med administrativa uppgifter
• Vana att arbeta i olika systemlösningar


Om oss

Som anställd på Framtiden kan du känna dig trygg. Samtliga våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Dennes uppgift är att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera Unga Talanger, dvs personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige och är ett av Sveriges snabbast växande företag.

Framtiden AB arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter – hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden AB för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.



Villkor

Placering: Sösdala
Omfattning: Heltid
Arbetstider: 8.00-17.00

Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdatum. Välkommen in med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Tobias Lindgren

Gorjana Dubovina
0704 44 97 84
Ida Lundblad
0707-66 19 76
Gustaf Hesslegård

Linn Hansson

Ineta Broxe

Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Tobias Lindgren
0735 - 16 89 97
Patrik Gustavsson

Caroline Stjerna

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Framtiden i Sverige AB Jönköping
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 19 september 2016

Besöksadress

Borgmästargränd 1D, Jönköping
None

Postadress

Borgmästargränd 1D
Jönköping, 55320

Liknande jobb


Administration och Varuhantering

Administration och Varuhantering

12 november 2024

Projektkoordinator sökes!

Projektkoordinator sökes!

12 november 2024