OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kungsbacka är en dynamisk kommun där både människor och företag växer. Nu söker vi fler kollegor som också drivs av mod, ansvar och nytänkande. Vill du bli en av oss? Besök oss gärna på www.kungsbacka.se
Har du förmåga att se helheten och på så sätt hitta lösningar som andra inte ser? Vi letar efter en administratör som kan hjälpa oss att effektivisera och använda de resurser vi har på bästa sätt!
Verksamhetsidé Individ & Familjeomsorg
"Vi finns till för dem som behöver stöd i sin livssituation.
Genom delaktighet och omtanke vill vi skapa möjlighet till förändring och livskvalitet."
Personlig assistans är en verksamhet inom förvaltningen Individ & Familjeomsorg.
Personlig assistans
I Kungsbacka kommuns personliga assistans har vi stort fokus på kvalitetssäkring och är noga med att planera och dokumentera det stöd vi ger. Förutom vårt fokus på kvalitet arbetar vi också efter Kungsbacka kommuns värdegrund för bemötande, inflytande, tillgänglighet och trygghet, Bitt.
Våra personliga assistenter arbetar hemma hos den funktionsnedsatte med att stödja denne i sin vardag. Arbetet är varierande utifrån brukarens liv och intressen. På ett professionellt och personligt sätt assisterar vi våra kunder efter deras behov med såväl praktiska sysslor i hemmet och vid fritidsaktiviteter som med personlig omvårdnad. Våra personliga assistenter är specialiserade på de funktionsnedsättningar de arbetar med. De har hög kompetens och ett professionellt förhållningssätt.
Rollen som administratör hos oss
Som administratör hos oss får du ett arbete med varierande arbetsuppgifter och ingen dag blir den andra lik. Du kommer att ingå i ett team med ytterligare en administratör som tillsammans stöttar 6 chefer i den dagliga driften. Du kommer att arbeta med schemahantering i Medvind och Excel, upprätta sommarscheman samt anmäla kollegor till utbildningar. Du genomför beställningar i vårt system för e-handel, leveranskvittens, kvittohantering och fakturahantering inklusive kontering.
Du kommer att beställa resor, konferenser, fika, presenter och material. Andra förekommande arbetsuppgifter kan vara att ta ut rapporter, diverse daglig service och att ha kontakter med Försäkringskassan. Arbetet är fritt och du får själv planera och prioritera dina uppgifter.
Din profil
Du som söker har en eftergymnasial utbildning inom relevant område. Du har erfarenhet från liknande arbetsuppgifter och har varit administratör, koordinator alternativt samordnare. Du har även erfarenhet av schemahantering. Det är meriterande om du har erfarenhet från arbete inom personlig assistans, arbete i Medvind samt om du har B-körkort.
Som person har du lätt för att få en överblick och använder dig av den förmågan för att skapa bra scheman för våra anställda. Du vill utveckla och effektivisera. Du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar. Du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt, tar ansvar och sätter upp och håller tidsramar. Du behåller lugnet i stressade situationer och fokuserar på rätt saker. Vi ser det som en självklarhet att du har en god kommunikativ förmåga, både skriftligt och muntligt.
Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid med start enligt överenskommelse.
Varmt välkommen med din ansökan senast 21 februari 2017. Urval kan komma att ske löpande.
Inför rekryteringsarbetet har Kungsbacka kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter eller liknande.