Administratör med övergripande stödfunktion

Administratör med övergripande stödfunktion

Arbetsbeskrivning

Tjänsten är placerad inom Vård- och omsorgsförvaltningen som är en av åtta förvaltningar i Linköpings kommun. Vård- och omsorgsförvaltningen ansvarar för kommunens äldreomsorg, hälso- och sjukvård, myndighetsutövning, beställning av insatser samt bedriver vård och omsorg i egen regi. Vi arbetar kvalitetsmedvetet och professionellt för att göra varje dag så bra som möjligt för Linköpingsbor som behöver oss. 

Vill du förbättra vardagen, framtiden och livskvaliteten för Linköpingsborna? Hos oss kan du kombinera viktiga uppdrag med en meningsfull vardag. Välkommen till oss! 

Dina arbetsuppgifter
Drivs du av att arbeta administrativt och vara en övergripande stödfunktion? Då kan du vara vår nya kollega på Kansliet! 

I rollen som administratör stöttar du medicinskt ansvarig sjuksköterska (MAS), medicinskt ansvarig inom rehabilitering (MAR) såväl som förvaltningsledning inom Vård- och omsorgsförvaltningen. I arbetet förväntas du administrera avvikelsehantering, diarieföring, arkivering, utlämnande av allmänna handlingar, enkätunderlag, enklare kommunikationsuppdrag och utskick. I din tjänst ansvarar du också för ekonomiadministration, fakturor såväl som rapportering till vårt personalsystem Heroma. 

Du förväntas hålla en god ordning i förvaltningens diarierum och arbetar för en rättssäker hantering av handlingar och dokumentation utifrån gällande lagstiftning inom offentlig och sekretess. Arbetet består bland annat av att registrera ärenden i vårt ärendesystem W3D3. 

Enheten Kansli är ny på förvaltningen och du kommer ha möjligheten att påverka din roll och gemensamma arbetssätt. Du kommer att tillsammans med dina kollegor inom Kansliet arbeta för att driva utvecklingsarbetet framåt och skapa bra förutsättningar för förvaltningens administrativa stöd. 

Din arbetsplats
Kansliet ansvarar för att samordna det övergripande administrativa stödet och säkerställa de administrativa processerna inom Vård- och omsorgsförvaltningen samt för Vård- och äldreomsorgsnämndens nämndprocess.

Vår enhet verkar för utveckling av effektiva och ändamålsenliga arbetsprocesser med målsättningen att gå mot ett mer digitaliserat arbetssätt. Vår enhet finns till för att skapa goda förutsättningar för en bred och samlad kompetens med hög tillgänglighet för hela Vård- och omsorgsförvaltningen. I rollen arbetar du övergripande med många kontaktytor och verkar som en stödfunktion till förvaltningsledningen och till förvaltningens funktioner. 

Arbetet utgår från vårt kontor i centrala Linköping och arbetstiderna är kontorstider med flextidsavtal. 

Du som söker
Vi söker dig med en avslutad och godkänd gymnasieutbildning. Det ses som positivt om du dessutom har utbildning inom administration, ekonomi, arkivering eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant. 

För att lyckas i rollen ser vi att du har tidigare erfarenhet av administrativt arbete, gärna inom registrering, ärendehanteringssystem och avvikelsehantering. Har du tidigare arbetat med administration inom vård- och omsorgssektorn eller myndighet är även detta meriterande. Det är även meriterande med erfarenhet av och kunskap inom digitaliserade arkiv och diarieföring samt om du har erfarenhet av ekonomiadministration. 

Eftersom att du i tjänsten dels kommer att läsa och tolka underlag från myndigheter och självständigt producera skriftliga underlag ställs krav på svenska i tal och skrift. För att vara framgångsrik behöver du även ha kunskap i offentlighets- och sekretesslagen. 

Eftersom att du jobbar tätt med dina kollegor och stöttar såväl interna som externa aktörer ser vi att du arbetar bra med andra människor och att vara lugn, uppmärksam och tillmötesgående är för dig en självklarhet. Då du under arbetsdagen behöver kunna skifta fokus och trivas i att arbeta med utveckling ser vi att du har lätt att anpassa dig till ändrade omständigheter och ser möjligheter i förändringar. Vidare tar du ansvar för dina uppgifter och strukturerar själv dina angreppssätt och driver processerna vidare. 

I den här rekryteringen kommer vi att använda arbetspsykologiska tester som en del av vårt urval. Urval påbörjas efter sista ansökningsdagen och intervjuer kommer att preliminärt hållas vecka 16.

Vi ser fram emot att ta del av din ansökan!

Övrig information
När du söker en tjänst i Linköpings kommun registrerar du din ansökan genom inloggning via e-legitimation (såsom BankID eller FrejaID) istället för e-postadress. Saknar du e-legitimation? Vänligen kontakta ansvarig HR-konsult eller chef, så hjälper de dig att registrera din ansökan.

Tillträde: Enligt överenskommelse 

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 100 %

Antal lediga befattningar: 1

Ref. nr: 12766

I denna ansökan bifogar du inget personligt brev

Om Linköpings kommun
Linköping är platsen där du möter framtiden. Här finns en snabbt växande stad med hållbarhet, högteknologi och nytänkande i fokus. Vår stad är en välkomnande och livsvänlig plats. En stad där allt är möjligt.

Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill förbättra vardagen, framtiden och livskvalitén för Linköpingsborna. Som arbetsgivare har vi höga ambitioner. Vi arbetar ständigt med att hitta nya vägar för att på bästa sätt möta våra gemensamma utmaningar. Vill du vara med på resan?

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Linköpings kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 mars 2024
  • Ansök senast: 7 april 2024

Liknande jobb


Medicinsk sekreterare till Barn- och ungdomspsykiatri i Lund

Medicinsk sekreterare till Barn- och ungdomspsykiatri i Lund

22 november 2024

22 november 2024

Medicinska sekreterare till Akutmottagning i Kristianstad

Medicinska sekreterare till Akutmottagning i Kristianstad

22 november 2024