Administratör med placering inom hemtjänsten

Administratör med placering inom hemtjänsten

Arbetsbeskrivning

Du är välkommen till Norberg, den lilla kommunen med det stora hjärtat. Våra verksamheter speglas av ett stort engagemang bland medarbetarna, korta beslutsvägar och gemenskap. Vill du vara en del av detta är du varmt välkommen.




Är du en person som trivs med att vara spindeln i nätet och har förmågan att arbeta utifrån ett helhetsperspektiv? Vi söker nu en administratör med placering inom hemtjänsten.

Äldreomsorgen är under utveckling och vi fortsätter nu det arbetet genom att stärka upp i verksamheten inom området Hemtjänst, med att tillsätta en administratör. Hemtjänst består av två grupper med två teamledare.

Äldreomsorgen står inför många spännande utmaningar, att utveckla kvalitet och arbetssätt, öka brukarnöjdheten samt kompetensutveckla våra medarbetare för att vara en attraktiv medarbetare.

Tjänsten och arbetsuppgifter
I uppdraget som administratör kommer du att leda och planera insatser så att åtaganden blir utförda på ett effektivt sätt, både ur hälso- och personekonomiska perspektiv. Vidare arbetar du i vårt verksamhetssystem, planeringssystem, olika personaladministrativa system, planerar och följer upp verksamheten, rapporterar statistik samt ansvarar för hemtjänstens IT stöd. Du är även vara ett administrativt chefsstöd.

Kvalifikationer och kompetenser
Vi söker dig som har vårderfarenhet, relevant gymnasieutbildning och erfarenhet av administrativt arbete. Arbetet kräver att du har vana att hantera olika verksamhetssystem gällande verkställighet, planering, återrapportering av insatser, bemanning, dokumentation, schemaläggning samt avvikelsehantering. 

Meriterande är tidigare erfarenhet av arbetsledning, administrativt arbete inom social omsorg samt arbete i några av våra system som tex är Omega, Epsilon, Signit, Cosmic Link, Timcare, Personec, Caerium.

Som person ser vi att du har lätt för att samarbeta, är självständig, har förmågan att ta egna initiativ med eget ansvar och trivs med varierande arbetsuppgifter. Du behöver vara strukturerad och vilja arbeta med ett lösningsfokuserat synsätt. Du är trygg, närvarande, nyfiken och har förmåga att planerar och organiserar ditt arbete väl, slutför det arbetet som påbörjats och håller deadlines.

Du värnar om ditt område men utgår alltid från ett helhetsperspektiv för Norbergs kommun.

B-körkort är ett krav.

Övrigt
Utöver ett omväxlande och stimulerande arbete ges du som medarbetare möjlighet till ett antal förmåner som bland annat individuell utvecklingsplan, friskvårdsbidrag, att lämna blod på arbetstid och förmånscykel.

Norbergs kommun tillämpar rökfri arbetstid.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sociala sektorn, Hemtjänsten
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 december 2023
  • Ansök senast: 21 januari 2024

Liknande jobb


23 december 2024

Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024