OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Svegab, en del av SGD, är en golvgrossistkoncern med verksamhet på sju orter i Sverige. Våra kunder representeras främst av mindre golventreprenörer. Företagen har idag ca 60 anställda och omsättning för 2018 uppgick till ca 370 miljoner kronor. Svegab är ett helägt dotterbolag till Storskogen, en koncern som består av ca 30 affärsenheter med en samlad omsättning på ca 4,5 miljarder kronor.
Brinner du för administration? Gillar du kommunikation? Är du strukturerad och gillar ordning och reda? Tilltalas du av kombinationen?
Är du en kommunikativ, serviceminded och strukturerad person som tilltalas av att vara ”spindeln i nätet” och vill vara med på en spännande tillväxtresa?
Om ja, då är det dig vi letar efter till tjänsten som administratör hos oss på SGD!
Vi arbetar med löpande urval, så vänta inte med din ansökan!
Arbetsuppgifter
Som administratör hos oss arbetar du med kommunikation och personaladministration. Du kommer att vara en spindel i nätet mellan våra olika funktioner och stötta medarbetare och chefer i generella HR-frågor samt administration.
Du kommer även att vara behjälplig i våra rekryteringsprocesser och stötta i vårt arbetsmiljöarbete. Att sköta en del bokningar och hjälpa till att samordna mässor är också en del av arbetsuppgifterna. Det här är en roll där arbetsdagarna inte kommer att se likadana ut och där man förväntas ”hugga i” där det behövs.
Kvalifikationer
- Du har arbetat med administrativa arbetsuppgifter i personal- eller ekonomisystem.
- Du har god IT kompetens
- Du skriver och talar obehindrat på svenska och engelska.
Det är meriterande om du har:
-Eftergymnasial utbildning inom HR
Personliga egenskaper
För att trivas i rollen som administratör hos oss tror vi att det är viktigt att du uppskattar kombinationen av relationella och administrativa uppgifter. Rollen ställer krav på att du är noggrann och trivs med att jobba i ett högt tempo.
Andra förutsättningar är att du känner dig bekväm med att arbeta självständigt och individuellt, samtidigt som du vet när du ska involvera andra och be om hjälp.
Du kommunicerar på ett tydligt, jordnära, enkelt sätt och arbetar strukturerat. Du har förmågan att planera, organisera, prioritera ditt arbete och slutföra uppgifter. Du inser vikten av att administrativa processer håller en hög kvalitet och ditt arbetssätt präglas av effektivitet.
Vi erbjuder
En tjänst med stort eget ansvar och många goa kollegor ifrån norr till söder hos ett starkt växande företag inom golvbranschen i Sverige. Hos oss blir du en i gänget och får var med på vår utvecklingsresa. Vi ställer höga krav – men ger också mycket tillbaka. Varmt välkommen till oss!
Anställningen är en tillsvidare tjänst på heltid med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Arbetsort är antingen Växjö eller Malmö. Vi har kollektivavtal.
SGD Sveriges Golv Distributörer är en golvgrossistkoncern med verksamhet på 16 orter i Sverige. Våra kunder representeras främst av mindre golventreprenörer och butiker. SGD har idag ca 145 anställda och är ett helägt dotterbolag till Storskogen, en koncern som består av över 220 bolag i drygt 95 affärsenheter.
VID FRÅGOR
Vänligen kontakta vår:
HR-chef
Jenny Skoglund
Jenny.skoglund@sgd.se
076-141 01 03
Kontaktinformation
Jenny Skoglund, 076-1410103, jenny.skoglund@sgd.se
Arbetsplats
Isbjörnsvägen 6b
352 45 Växjö