Administratör med planeraruppdrag till Granlidens Vård- och omsorgsboende

Administratör med planeraruppdrag till Granlidens Vård- och omsorgsboende

Arbetsbeskrivning

I Äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen gör vi insatser som leder till goda möten med dem vi är till för och med varandra. Med en kultur, förhållningssätt och styrning- och ledning i ständig utveckling skapar vi de bästa förutsättningarna.

Vi är ca 9 000 medarbetare som jobbar i hela staden och som gemensamt driver verksamheten varje dag. Vi har över 50 vård- och omsorgsboenden, 200 korttidsplatser, 30 öppna träffpunkter, hemtjänst till över 8 000 personer och hälso- och sjukvård till 15 000 personer varje år.

Vill du också jobba för en mer meningsfull vardag och service av högsta kvalitet för invånarna i Göteborg? Välkommen till en arbetsplats där vi bryr oss om varandra, arbetar tillsammans och tänker nytt. Vi är Göteborg.

ARBETSUPPGIFTER
Är du administratör med stor känsla för service? Vi på Granlidens Vård -och omsorgsboende söker en administratör som vill förse chefer, medarbetare, brukare och anhöriga med administrativt stöd av hög kvalitet.

Som administratör kommer du vara en länk till förvaltningens centrala stödfunktioner. Du kommer upprätthålla ett nära samarbete med chefer, medarbetare och hyresgäster.
Då vi vet att ett gott samarbete mellan olika funktioner är en förutsättning för att kunna leverera hög administrativ service och därmed är detta något som vi lägger stor vikt vid. Som administratör ska du även därför på ett aktivt sätt söka lösningar på problem som kan uppstå och leverera dessa till berörda på ett positivt sätt.

Ditt uppdrag är att ge kvalificerat administrativt stöd genom att leverera en god service och att vara skicklig inom vårt administrativa område. I din roll ingår bland annat att ge support och stöd till chefer och medarbetare samt bistå och informera brukare och anhöriga med relevant administration. Uppdraget innefattar arbetsuppgifter som personaladministration och de system du som administratör arbetar i är bland andra, Personec, Time Care, Treserva och Proceedo. Mer konkret kommer du att arbeta med följande arbetsuppgifter;

Dagligen
• Koordinera den dagliga driften i form av korttidsplanering, samordna personal, följa
upp beställningar och avslag
• Personec kontroll och inmatning av all frånvaro
• Treserva (vissa uppgifter)
• Vara schemaadministratör
• Beställa varor
• Samordna och planera de gemensamma aktiviteterna på huset
• fakturahantering
• övriga administrativa uppgifter
• Kontakt med externa samarbetspartners


TimeCare:
• Slutdiffning av TimeCare-scheman
• Utifrån enhetschefens bemanningskrav underhålla bemanningsplaneringen och skapa ny schemaperioder
• Utbilda medarbetare i schemaverktyget TimeCare


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har avslutad gymnasial utbildning och gärna inom vård- och omsorg eller annan relevant inriktning.

Du behärskar svenska i tal och skrift samt har grundläggande IT-kunskaper

Vi ser gärna att du har erfarenhet av och/eller kunskap inom Time Care, Treserva, Personec och Proceedo . Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete inom administration inom vård och omsorg.

Du tar ansvar för dina och de gemensamma arbetsuppgifterna med verksamhetens/brukarnas bästa i fokus. Du tar dina uppgifter på allvar, är mån om att slutföra det du påbörjat och ser till att arbetet blir utfört på rätt sätt.

Rollen kräver att du lyssnar på andra människor i syfte att förstå deras behov. Du söker aktivt efter andras synpunkter och perspektiv samt är mottaglig för dem genom att visa respekt, hänsyn och omtanke. Du arbetar för sammanhållning i arbetsgruppen och ser misslyckanden som något att lära sig av och skapar utrymme för dialog.

Du har förmåga att arbeta tillsammans med andra för att utföra uppgifter och nå mål. Genom att vara intresserad och skapa förståelse för andra verkar du för ett respektfullt arbetsklimat. Du förstår det gemensamma uppdraget, agerar utifrån det och bidrar till helheten.

Vidare kräver rollen att du arbetar effektivt under stress, kan balansera olika krav och behåller lugnet i svåra situationer. Du skiljer på sak och person och kan ta välgrundade beslut under tidspress.

ÖVRIGT
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vi arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Som medarbetare i äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen erbjuder vi dig:
• Trygg anställning med goda anställningsvillkor
• Karriärmöjligheter
• Internutbildningar
• Spännande och meningsfulla arbetsuppgifter
• Introduktion vid nyanställning
• Heltid med möjlighet till deltid
• Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden

När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag:
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

Liknande jobb


HR praktikant

HR praktikant

20 november 2024

Rekryteringsadministratör

Rekryteringsadministratör

20 november 2024

Payroll and HR Coordinator

19 november 2024