OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Perido söker en person som vill arbeta som administratör med planeringsansvar vid ett litet industriföretag. Du kommer att arbeta med administration och planering i en koordinerande roll där du får ta stort eget ansvar. Dina arbetsuppgifter kommer därmed att bestå av planering och orderhantering i MPS-systemet Mapaz, hantering av frakter samt övriga administrativa uppgifter. Vidare kommer du att arbeta med löpande bokföring i SPCS. Planeringsarbetet kräver god förmåga att sätta sig in i företagets produkter och hur de tas fram samt erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Bokföringen kräver noggrannhet och förståelse för ekonomiska sammanhang. Kravprofil - Gymnasial utbildning - Erfarenhet av planeringsarbete - Erfarenhet av arbete och/eller utbildning inom ekonomi - Erfarenhet av MPS-systemet Mapas är meriterande - Erfarenhet av SPCS är meriterande - Goda datorkunskaper - Du uttrycker dig väl i tal och skrift, även på engelska Du är en aktiv och initiativtagande person med god social förmåga. Viktigt är att du har rätt inställning, är drivande och vill vara med och föra företaget framåt. Vidare bör du ha skinn på näsan.