OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kungsbacka är en växande kommun där både människor och företag utvecklas. Hos oss arbetar människor som vill, vågar och kan. Vill du bli en av oss?
Rollen som administratör hos oss
Som en del av detta arbete kommer du som vårt ansikte utåt välkomna våra besökare som av olika anledningar söker sig till oss på Kompetenscentrum.
Du kommer ingå i vår viktiga servicegrupp bestående av sex personer med varierande uppdrag som på olika sätt stöttar alla våra verksamheter.
Dina arbetsuppgifter i vardagen kan bestå av följande:
- Visa besökare hur de ansöker till utbildning eller ekonomiskt bistånd
- hantera bokning av våra rum internt
- administrera beställningar, fakturor och post
- diarieföra handlingar
Din profil
Som person är du professionell i ditt bemötande och lyhörd till din omgivning. Du skapar såväl nya kontakter som underhåller dina nuvarande arbetsrelationer. Du ansvarar och driver ditt arbete framåt och levererar resultat samt prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt. Du ser möjligheter i förändringar, tar egna initiativ och kommer med nya angreppssätt i arbetsrelaterade frågor. Du behöver du ha förmågan att se dina medmänniskor och ha social kompetens. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Vi söker dig som har avslutad gymnasial utbildning samt har erfarenhet av arbete inom administration med kundkontakt. Du kan uttrycka dig på svenska och engelska, så väl i tal som skrift, samt har generellt goda IT-kunskaper. Har du erfarenhet av följande verksamhetssystem är det meriterande; Raindance, Proceedo.
Om oss på Kompetenscentrum
På Kompetenscentrum arbetar vi utifrån Kungsbackas unika arbetsmarknadsprocess. Vår tydliga övertygelse är att invånarna är aktiva och tar ansvar både för sitt eget liv och sin framtid. Arbetsmarknadsperspektivet genomsyrar allt vi gör och på det sättet bidrar vi till att fler och fler Kungsbackabor blir självförsörjande. För oss är det självklart att invånaren är i fokus, att vi tar vara på kompetenser och att tillit och förtroende är nyckelbegrepp i allt vi gör.
Vi är organiserade inom förvaltningen för Gymnasium och Arbetsmarknad, Kompetenscentrum med enheterna, Vägledning, Vuxnas lärande, Arbetsmarknad, Myndighetsutövning, Etablering och Yrkeshögskolan.
Vårt erbjudande och övrig information
Vi erbjuder en visstidsanställning på heltid med tillsättning snarast eller enligt överenskommelse. Anställningen sträcker sig i dagsläget till 31 mars 2023 med chans till förlängning.
Hos oss får du utvecklas i din profession tillsammans med kollegor och kommer arbeta utifrån vår arbetsplatskultur som präglas av att vi välkomnar, samarbetar, levererar och tänker nytt! Vill du veta mer om hur det är att arbeta hos oss är du välkommen att kontakta oss eller läs mer på vår hemsida här: https://www.kungsbacka.se/Kommun-och-politik/Sa-har-ar-det-att-jobba-hos-oss/
Intresserad?
Kul! Varmt välkommen med din ansökan senast 17 juni. Urval och intervjuer sker löpande.
Vi strävar efter en transparent och inkluderande rekryteringsprocess. Därför kommer du att få svara på ett antal frågor i samband med att du skickar in din ansökan. Svaren på frågorna används som del i urval. Detta innebär att du inte ska bifoga ett personligt brev utan endast ditt CV.
Om oss på förvaltningen Gymnasium & Arbetsmarknad
På förvaltningen för Gymnasium & Arbetsmarknad är vi ca 550 medarbetare. Vi består av verksamheterna Gymnasium och Kompetenscentrum. Via förvaltningen erbjuds kommuninvånarna gymnasieutbildning, vuxenutbildning, yrkeshögskoleutbildning, studie- och karriärvägledning, etablering för nyanlända till Sverige, eller insatser för de som är i behov av ekonomiskt bistånd och behöver komma ut i arbete eller studier.
Inför rekryteringsarbetet har Kungsbacka kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter eller liknande.