Administratör med registratorserfarenhet till viktig myndighet - Linköping

Administratör med registratorserfarenhet till viktig myndighet - Linköping

Arbetsbeskrivning

Har du några års erfarenhet som administratör? Har du även erfarenhet som registrator? Perfekt! Om du dessutom tar dig an arbetsuppgifter med noggrannhet och struktur så har vi en kul tjänst att erbjuda. Läs vidare!
Om tjänsten
Perido söker nu en administratör till en myndighet med övergripande ansvar för samhällsviktiga funktioner. Denna tjänst är placerad i Linköping.
Dina arbetsuppgifter
Du kan förvänta dig varierande och stimulerande arbetsdagar med många administrativa uppgifter. Nedanstående är bland de mest frekvent förekommande:
Registrera inkommande handlingar
Hantera begäran av handling
Lämna ut allmänna handlingar
Bevaka och fördela i den digitala myndighetsbrevlådan
Hantera fysisk och digital post

Dina egenskaper
Vi tror att du som söker denna tjänst värdesätter struktur och noggrannhet i ditt dagliga arbete. Egenskaper som kommunikativ, positiv och servicemedveten stämmer in på dig som person och du har både god förmåga att samarbeta och att utföra självständigt arbete. Din prestigelöshet och förmåga att snabbt kunna omprioritera bland arbetsuppgifter är också viktiga egenskaper som kan tillskrivas dig.
Varför inte söka redan nu? Du är varmt välkommen med din ansökan!
Vi söker dig som har:
Gymnasium eller likvärdig utbildning
Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som administratör
Erfarenhet från statlig myndighet som registrator/administratör gällande diarieföring, utlämnande av handlingar och posthantering
Erfarenhet av att arbeta i olika diarieföringssystem som exempel Platina eller motsvarande
Goda kunskaper om offentlighet, sekretess och dataskyddsfrågor
Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift

Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag till 2020-12-31 med chans till förlängning. Tillträde 2020-10-01.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig inom 24 timmar på vardagar. Ange tjänsten referensnummer 31842 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 70 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Perido AB
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 augusti 2020
  • Ansök senast: 19 september 2020

Besöksadress

Katarinavägen 15
Stockholm

Postadress

Katarinav 15, 8 tr
STOCKHOLM, 11645

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024