Administratör med rekryteringsvana till Bemanningsenheten Sydväst

Administratör med rekryteringsvana till Bemanningsenheten Sydväst

Arbetsbeskrivning

Förvaltningen för funktionsstöd i Göteborgs Stad arbetar för att människor med funktionsnedsättning ska kunna leva självständiga liv med meningsfull sysselsättning, rik social samvaro och full delaktighet i samhället utifrån sina förutsättningar. Vi beslutar utifrån lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade samt socialtjänstlagen, och arbetar med boende, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, olika former av avlastning, stöd och ledsagning.

Med ca 6 000 medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning och vill vara med och utveckla kunskapsområdet och bidra till att rättigheterna om delaktighet och tillgänglighet gäller alla.

Här finns plats för dig som är bra på att inkludera andra, tänker nytt och som med engagemang skapar bättre vardagar för göteborgarna. Välkommen att bli en av oss! Du är Göteborg.

Följ oss gärna på LinkedIn: www.linkedin.com/company/goteborg-funktionsstod

ARBETSUPPGIFTER
Nu söker vi en duktig och självständig administratör med rekryteringsvana till vårt team!

Du kommer att arbeta på Bemanningsenheten tillhörande Funktionsstöd sydväst och vårt kontor är beläget på Nymilsgatan. Vi startade upp vår Bemanningsenhet i början av 2021 efter stadens omorganisation och vi som arbetar här kommer från olika delar av staden. Vi är ett glatt gäng som är måna om de verksamheter vi stöttar. Du kommer att tillhöra en intensiv verksamhet där förändring är en del av vardagen. Därför är du en person med mycket drivkraft och kan aktivt bidra till utveckling av vår enhet.

Bemanningsenheten ligger under HR i Förvaltningen för Funktionsstöd och är en viktig samt värdefull del av stadens arbete. Vårt uppdrag är att rekrytera och tillsätta vikarier till våra verksamheter när ordinarie personal är frånvarande.

Som administratör med rekryteringsuppdrag på bemanningsenheten ansvarar du för att rekrytera in timavlönade medarbetare efter verksamheternas behov och kompetenskrav. I arbetet ingår även hantering av studieintyg, belastningsregister, synpunktshantering och LAS. Som rekryterare skall du även medverka i olika samarbetsforum både internt och externt.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har minst ett års erfarenhet av arbete med rekrytering och har goda kunskaper i Personec och Visma. Vi ser gärna att du tidigare har arbetat gentemot en bemanningsenhet. För denna tjänst krävs det att du har datorvana, har god kunskap i office, samt uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska.
Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet från offentlig förvaltning och har systemkunskap i TimeCare produkterna samt Winlas och Visma.

Som person ser vi gärna att du har ett gott bemötande och trivs med sociala kontakter. Du trivs både med att jobba självständigt och tillsammans med andra. Tjänsten ställer höga krav på att du är strukturerar och genomför dina arbetsuppgifter inom utsatt tid.


Intervjuer kommer hållas löpande, vi ser fram emot din ansökan!


ÖVRIGT
Urval och eventuellt intervjuer påbörjas under ansökningstiden.

Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Vi värnar om våra medarbetares hälsa och erbjuder bl.a. friskvårdsbidrag, rabatterade träningskort och cykelförmån. Vi har rökfri arbetstid.

När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem, i enlighet med GDPR.

Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk i förvaltningens eller stadens omställningsarbete.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

Liknande jobb


24 oktober 2024

23 oktober 2024