Administratör med samordningsansvar

Administratör med samordningsansvar

Arbetsbeskrivning

Division Social omsorg har det yttersta ansvaret för barn, ungdomar, vuxna och äldre som behöver stöd. Vårt arbete spelar en stor roll i många människors liv. Våra arbetsinsatser gör att samhället fungerar. Vi arbetar för att ha en helhetssyn där vi tar hänsyn till människors hela livssituation och i all verksamhet ska individens perspektiv beaktas.

ARBETSUPPGIFTER
Är du en erfaren administratör med känsla för service? Då kan det här vara jobbet för dig! Som administratör med samordningsansvar inom personlig assistans arbetar du med att ge stöd och service till enhetschefer med verksamhetens behov i fokus. Du förmedlar och planerar ersättare vid korttidsfrånvaro på kort och lång sikt samt administrerar ersättare och schema i bemanningssystemet BeSched. I din roll har du tät kontakt med medarbetare och du fungerar som en länk mellan enheter, timvikarier, personalpool och centrala funktioner, samt är stöd i vissa arbetsrättsliga frågor som till exempel arbetstidslagen och ersättningar. Du har god kännedom om verksamhetsområdet och ett övergripande ansvar för samordning, personalplanering, vakansbokning samt att tillsätta vakanser. Du kommer även att avlasta enhetschefer med andra administrativa arbetsuppgifter där behov dyker upp.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som:
-har gedigen erfarenhet av administrativt arbete
- har goda kunskaper i arbetsrätt och kommunala kollektivavtal
- arbetat med tillsättning av timvikarier samt arbete med scheman i schemasystem
-har goda kunskaper i svenska, i tal och skrift
- kan samarbeta.
- kan arbeta självständigt
- kan vara steget före
-kan jobba i stressiga miljöer stundtals.
-är ett chefsstöd

Som person är du positiv, stabil och har båda fötterna på jorden. Du kan hantera att arbetet periodvis har ett högt tempo, du ser vad som behöver göras och har förmåga att ha många bollar i luften samtidigt. Du är trygg i din roll och är duktig på att planera och samordna.

Välkommen med din ansökan!


ÖVRIGT
Vid kusten en timme från Stockholm ligger Nyköping. En modern och snabbt växande
kommun med god service. Här är avstånden mindre, naturen närmare och livet lite enklare.
Att arbeta i Nyköpings kommun innebär att bli del av en ambitiös organisation i en
spännande tillväxtfas. Bland annat planeras Sveriges första höghastighetsjärnväg -
Ostlänken. Ett arbete som kommer påverka vår region positivt under många år framöver,
både när det handlar om fler arbetstillfällen och god medborgarservice.
Inom Nyköpings kommun arbetar ca 4 000 personer och vår breda organisation med
många yrkesgrupper ger dig goda utvecklingsmöjligheter. Här finns många av samhällets
viktigaste jobb. Du som väljer att arbeta hos oss kan därför vara säker på att få engagera
dig i meningsfulla arbetsuppgifter. Här är du med och gör skillnad, både för enskilda
människor och för kommunen i stort. Välkommen till en arbetsplats där möjligheterna växer.

Om du önskar stöd i programmet Offentliga Jobb vänligen ring supporttelefon 0771-693 693 .

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Kontaktpersoner på detta företaget

Linnea Herbertsson
0155-45 75 51
Maud Bohman

Helena Persson
0155-24 84 55
Victor Eriksson Gonzalez
0155-24 88 46
Per Norrhäll
0155-24 86 48
Anna Möller
073-662 23 95
Katarina Steneskog
0155-24 78 92
Marianne Franzén
0155-24 84 64
Peter Johnsson
0155-24 88 42
Annica Andersson
0155-24 89 56

Sammanfattning

Besöksadress

Ö. Rundgatan 11 61183 Nyköping
None

Postadress

None
Nyköping, 61183

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024