OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Skolinspektionen arbetar för en skola där alla barn, elever och vuxenstuderande oavsett kön får en god kvalitet i sin utbildning, en likvärdig utbildning och kunskaper i en stimulerande och trygg miljö. Vi arbetar för en skola där alla barn, elever och vuxenstuderande ska ges möjlighet att utvecklas så långt som möjligt utifrån sina förutsättningar. Myndigheten är lokaliserad på fem orter, i Göteborg, Lund, Linköping, Stockholm och Umeå. Region söder omfattar kontoren i Göteborg, Lund och Linköping med ca 170 medarbetare.
Vi söker en administrativ samordnare till vårt kontor i Göteborg. På kontoret i Göteborg arbetar drygt 60 personer uppdelade på tre enheter och delar av staben. I Göteborg kommer det att finnas totalt fem administratörer inklusive en samordnare vilka arbetar tillsammans i en administrativ funktion som servar hela kontoret och utgör en del i regionens samlade administration. Lokalerna är belägna Gårdavägen 1 i Göteborg.
Arbetsuppgifter
Du ska arbeta som administratör och dessutom ansvara för samordningen av arbetet inom den administrativa funktionen på kontoret samt tillsammans med regionsamordnaren delta i samordningen inom regionen.
Som administratör inom Skolinspektionen förväntar vi oss att du skall kunna klara samtliga uppgifter som ingår i myndighetens administrativa basuppdrag. I detta ingår bl.a. personal- och ekonomiadministration samt uppgifter i samband med ärendehantering, som t.ex. diarieföring, ärendevård, expediering av beslut och förberedelser för arkivering. Vidare ingår att vara ett stöd för chefer och medarbetare, bl.a. när det gäller egenrapportering, tidrapportering, ärendehanteringssystem och diarium, Officepaketet samt telefoni. Som administratör ansvarar man också för att göra beställningar, svara för uppgifter kopplade till lokalerna, hålla ordning på skrivare, scanner, kopiatorer och support för dessa samt svara för post- och pakethantering.
Kvalifikationer
Du ska ha:
• flerårig aktuell erfarenhet av administrativt arbete.
• mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska.
• aktuell erfarenhet av ärendehantering och diarieföring inom offentlig förvaltning
• god datavana och erfarenhet av Office, Primula, Agresso eller liknande system som arbetsgivare bedömer likvärdig
Det är meriterande med;
• erfarenhet av samordning
• erfarenhet från arbete i statlig myndighet
Personliga egenskaper
Arbetet kräver god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift, noggrannhet och ordningssinne, mycket god samarbetsförmåga och förmåga att arbeta självständigt och i enlighet med myndighetens riktlinjer. Vi uppskattar att du är service- och utvecklingsinriktad, flexibel och kan ta egna initiativ. Dina personliga egenskaper kommer att tillmätas stor vikt.
Varaktighet och omfattning
Tjänsten är en tillsvidareanställning och avser heltid med början så snart som möjligt.
Ansökan
Skicka din ansökan i form av ett personligt brev och cv. Klicka på ansök nedan. Dnr är: 2023:1287 Sista ansökningsdag är den 19/2.
Frågor
För upplysningar, kontakta biträdande regionchef Björn Persson 08-586 0 81 91, regionsamordnaren Ingrid Hedberg 08-586 085 30 eller nuvarande samordnare Lotte Sjöberg 08 586 081 95. Fackliga företrädare är Åsa Rasmussen (SACO) tfn 08-586 0 8302 och Susanne Andersson (OFR) tfn 08-586 08137.
I denna rekrytering har Skolinspektionen redan tagit ställning till önskvärda rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt samtal från annonsförmedlare eller försäljare.