OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Socialförvaltningen Sydväst är en av fyra socialförvaltningar i Göteborgs Stad med runt 900 medarbetare. I stadsområdet Sydväst bor cirka 120 000 invånare och området stäcker sig från Billdal till Högsbohöjd och till södra skärgården. Förvaltningens uppdrag är att barn, unga och vuxna ska kunna leva ett tryggt och självständigt liv och att barn och unga har en rik fritid. Förvaltningen jobbar också för att stötta personer i hemlöshet till ett varaktigt boende. Genom samverkan med civilsamhälle, lokalt näringsliv och andra aktörer ska vi öka folkhälsan och tryggheten i området.
I socialförvaltningen Sydväst vill vi ta tillvara på engagemanget hos alla medarbetare. Hos oss kan du påverka både ditt eget jobb och andras liv.
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu en administratör med samordningsansvar inom inköpsområdet till den administrativa enheten i socialförvaltning Sydväst. Som administratör ingår du in den administrativa enheten, vilken består av ca 20 kompetenta medarbetare med olika administrativa uppdrag och utbildning. Vi finns på tre olika adresser i sydvästra Göteborg och tillsammans arbetar vi med att stötta myndighetsavdelningarna inom socialförvaltning Sydväst.
Tjänsten omfattar både att stödja chefer med inköp, såväl mot ramavtal som direktupphandlingar, men också att samordna och vara ett stöd mot en grupp med administratörer inom inköpsområdet. Även ett visst ansvar för intern kontroll inom inköpsområdet kommer innefattas i tjänsten.
Utöver att stödja inom inköpsområdet ingår även arbetsuppgifter inom ekonomiprocesserna så som kundfakturering och fakturahantering. Vi är en relativt ny enhet där vi arbetar för att skapa gemensamma arbetssätt och skapa goda förutsättningar för de vi är till för. Det innebär att vi ser över befintliga arbetsuppgifter och kan komma att ändra på denna och andra tjänsters innehåll.
KVALIFIKATIONER
Vi ser att du har gymnasieutbildning inom samhälle, ekonomi eller likvärdigt samt erfarenhet av inköp och upphandling inom offentlig sektor. Det är meriterande om du har eftergymnasial utbildning inom samhälle, ekonomi eller likvärdigt. Samt erfarenhet av inköp och upphandling inom Göteborg stad är meriterande.
Du tar ansvar för dina och de gemensamma arbetsuppgifterna med verksamhetens/brukarnas bästa i fokus. Du tar dina uppgifter på allvar, är mån om att slutföra det du påbörjat och ser till att arbetet blir utfört på rätt sätt.
Du får energi av att bidra till andras lärande och du skapar förutsättningar för att lärande ska kunna ske. Du har förmåga att förklara problem och information för olika mottagare och ur olika perspektiv. Du uppmuntrar till dialog, delaktighet och engagemang.
Du har förmåga att arbeta tillsammans med andra för att utföra uppgifter och nå mål. Genom att vara intresserad och skapa förståelse för andra verkar du för ett respektfullt arbetsklimat. Du förstår det gemensamma uppdraget, agerar utifrån det och bidrar till helheten.
Du agerar på egen hand utifrån vad situationen kräver utan att behöva stöd av andra. Du har förmåga att ta självständiga beslut inom ramen för ditt uppdrag.
Varmt välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vårt uppdrag är att skapa en bra vardag för Göteborgs invånare, besökare och företagare. Som medarbetare i staden har du en trygg anställning med många karriärvägar där du får möjlighet till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter.
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda, undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.