Administratör med samordningsansvar och utredningskompetens till Infrastruk

Administratör med samordningsansvar och utredningskompetens till Infrastruk

Arbetsbeskrivning

Stenungsund, det goda samhället med framtidstro och utveckling med människan och naturen i centrum.

Stenungsunds kommun är en expanderande kustkommun med cirka 27 000 invånare, ett starkt näringsliv, boendemiljöer nära havet och goda kommunikationsmöjligheter. Kommunen har ett välutvecklat kultur- och föreningsliv samt bra förutsättningar för friluftsliv och rekreation. Helhet, öppenhet, delaktighet och insyn är kommunens ledord. Kommunens vision är att vi ska bli 35 000 invånare år 2035. Stenungsunds kommun ingår i Göteborgsregionens kommunalförbund som är ett forum för samarbete och erfarenhetsutbyte samt i ett antal andra mellankommunala samarbeten.

Sektor Samhällsbyggnad har en central roll i att skapa en attraktiv och hållbar kommun, där människor trivs att bo och verka. Vi arbetar för att utveckla kommunen inom många olika områden som exempelvis Bygg och miljö, Infrastruktur och Exploatering. Tjänsten är placerad på verksamheten Infrastruktur som består av 3 enheter (Teknikenheten, Driftenheten och Avfallsenheten) med ca 35 medarbetare. Inom verksamheten arbetar vi med olika frågor som är relaterade till kommunens infrastruktur både i utbyggnadsskedet men även underhåll och drift.

Stenungsund är i ett utvecklingsskede med flera spännande projekt på gång såsom implementeringen av en nyligen antagen översiktsplan, utveckling av centrum med handel/bostäder/kontor och ett nytt resecentrum, samt bostads- och verksamhetsutveckling i flera andra kommundelar.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu en samordningsadministratör till verksamheten Infrastruktur inom sektor samhällsbyggnad. I ditt dagliga arbete kommer du arbeta med kvalificerad administration för verksamheten och dess enheter så som fakturering, diarieföring, post- och mailhantering samt utskrift samt lättare uppföljning av ekonomi och projektavslut. Du kommer att utreda och besvara olika uppdrag och frågor samt ta fram underlag av olika former. I din tjänst ingår även ansvar för hemsidan och websidor kopplade till verksamheten. I din roll förväntas du vara ett stöd för verksamheten i frågan kring planering och handläggning inför politiska beslut samt planera och strukturera ansökan om medfinansiering kring olika projekt som verksamheten leder.

Du kommer i ditt arbete ha telefon- och mailkontakt med många olika aktörer så som exploatörer, medborgare, företagare och myndigheter. Du är även verksamhetens kontakt gentemot kommunens Medborgarservice vilket exempelvis kan innebära att utreda och besvara frågor som allmänheten och företagare ställer till verksamheten.

I rollen ingår att vara ett administrativt stöd till verksamhetschefen gällande exempelvis administration kring möten och interna forum. Vidare ingår även ett aktivt deltagande i verksamhetens utvecklingsarbete.

Du har lämplig utbildningsbakgrund eller förkunskaper för att jobba med frågor kopplat till struktur och strategiskt utredningsarbete.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har relevant eftergymnasial utbildning inom administration och utveckling/projektledning eller har av arbetsgivaren bedömd likvärdig kompetens som ger goda kunskaper inom området.

Vi söker dig som är noggrann, strukturerad och ansvarstagande i ditt arbetssätt. Då rollen innebär kontakt med många olika aktörer så som kollegor, medborgare och exploatörer/företagare är det också av stor vikt att du är serviceinriktad, har en god samarbetsförmåga och har lätt för att kommunicera i tal och skrift. En god prioriteringsförmåga är ett krav då många av de administrativa uppgifterna behöver hanteras med hög prioritet.

Goda kunskaper i att uttrycka sig i tal och skrift på svenska är ett krav.

Vi ser att du har god vana av att hantera administrativa datorprogram, så som Outlook, Teams, Excel och övriga Office-paketet samt Hypergene, Evolution och Personec vilket är program som kommunen använder.

Tidigare erfarenhet inom området är meriterande men vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Försäljare av rekryteringsannonser och tillhörande tjänster undanbedes.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen.

Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

Liknande jobb


4 november 2024

EHS Manager

EHS Manager

29 oktober 2024

Miljöspecialist

Miljöspecialist

29 oktober 2024

28 oktober 2024