Administratör med serviceerfarenhet till globala KONE

Administratör med serviceerfarenhet till globala KONE

Arbetsbeskrivning

Är du duktig på att hålla ordning & reda och trivs med administration och koordinering? Är du en problemlösare ut i fingerspetsarna och trivs i en roll med högt tempo och härlig teamkänsla? Vill du jobba med fakturaadministration på ett av världens största företag i branschen är det läge att läsa vidare! KONE har flera år i rad utsetts till ett av världens mest innovativa företag av Forbes Magazine och är ledande i Sverige inom branschen för hissar, rulltrappor och automatiska dörrar. De söker nu sin nya kollega med start omgående - välkommen in med din ansökan redan idag!

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för KONES räkning en medarbetare till avdelningen för fakturaadministration. Rollen är av administrativ och servicerelaterad karaktär. Tjänsten utgår från KONES huvudkontor i Kista där ca 200 andra medarbetare sitter, men du har även goda möjligheter att jobba hemifrån efter upplärningen. Teamet idag består av ca 6 medarbetare, varav 3 är lokaliserade på kontoret i Kista.

Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos KONE. Uppdraget är till årsskiftet med chans till förlängning. I den här rollen kommer du utgå från det Skandinaviska huvudkontoret och har all möjlighet att bygga ditt kontaktnät samt utvecklas internt.



ARBETSUPPGIFTER
Som medarbetare i Pre-billing teamet kommer du att tillhöra ett administrativt team inom CS&A (customer service & admin). Rollen innebär att du avlastar distriktschefer med att bearbeta och genomföra faktureringen av arbetsorder för mindre reparationer. Arbetet är periodvis mer intensivt med toppar, tex. i månadsslut.

I arbetet ingår genomgång av material, priser, flytta debiteringar m.m. för att det ska motsvara kundens avtal innan fakturan går ut till kund. Du behandlar även fakturareklamationer ifrån kunderna inom detta område, via mail. Du har regelbundna avstämningar med tekniker och distriktschefer. Att ständigt se hur du kan förbättra och effektivisera arbetet ingår även i arbetsuppgifterna.

Du kommer till exempel att:


* Ta emot fakturareklamationer, per mail och post.
* Ständigt förbättra och effektivisera processer för hanteringen av dessa fakturor.
* Utreda fakturaärenden och vara behjälplig i frågor från kund.
* Ha kontakt med interna servicetekniker och distriktschefer.


VI SÖKER DIG SOM
- Har minst 6 månaders arbetslivserfarenhet inom administration och/eller kundkontakt.
- Har avslutad gymnasial utbildning.
- Är flytande i svenska i tal och skrift då du kommer ha kontakt med svensktalande kunder dagligen.

I denna process lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper och motivering för rollen som framgår i din ansökan. Som person är du en positiv teamspelare som trivs i en roll med daglig problemlösning och ett högt tempo. Du gillar att arbeta mot uppsatta mål och nå dessa tillsammans med ditt team. Du är strukturerad, ansvarskännande och inte är rädd för att ta beslut. Du brinner för kundservice samtidigt som du trivs med administrativa arbetsuppgifter och gör dessa med mycket noggrannhet.

Övrig information


* Start:Omgående/mars.
* Omfattning: Heltid (7-16 eller 8-17). Avtal skrivs initialt på 6 månader med goda chanser till förlängning. Uppdraget sträcker sig initalt till årsskiftet.
* Placering: Kista, med möjlighet till remote när arbetet tillåter.
* Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
* Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på stn01@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!


INFORMATION OM FÖRETAGET
KONE är ett av världens ledande företag när det gäller innovativa totallösningar för installation, underhåll och modernisering av hissar, rulltrappor, portar och automatdörrar. KONE erbjuder smidiga, säkra och bekväma förflyttningar åt flera hundra miljoner människor i alla delar av världen varje dag. Vi tror på att förbättra prestationer genom att inspirera, engagera och utveckla våra medarbetare.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 mars 2023
  • Ansök senast: 2 april 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


3 oktober 2024

3 oktober 2024