Administratör med sinne för system

Arbetsbeskrivning

Uppdraget

Som administratör på SISAB blir du en viktig stödfunktion på enheten Affärsstöd. Genom ditt strukturerade förhållningssätt systematiserar du stora mängder information och håller SISAB:s affärssystem uppdaterade med senaste nytt. Arbetsuppgifter som ingår i rollen är:

• Administration, uppdateringar och förändringar i affärssystemen
• Uppföljning av fakturahanteringen
• Beställningar av telefoni- och arbetsplatsutrustning
• Samordna utbildningar och upprätta utbildningsmaterial
• Fördela inkommande ärenden till enheten via ärendehanteringssystem


Det här är Affärsstöd

Affärsstöd är en stödfunktion till övriga avdelningar med företagsövergripande administrativ support samt specialistkunskaper inom systemförvaltning, utveckling av SISAB:s affärs- och verksamhetssystem samt IT. Affärsstöd är en av tre enheter som tillhör avdelningen Ekonomi- och Administration.

Kvalifikationer

Du har minst gymnasieutbildning och några års erfarenhet av administration i affärssystem och/eller ekonomi. Alternativt har du förvärvat liknande erfarenheter genom en akademisk utbildning.

Du är en van Excelanvändare och bekväm i övriga delar av Office 2016. Det är meriterande om du har arbetat med något av affärssystemen Agresso, Vitec, Antura, Insikt eller i en Epi-miljö.

Vi söker dig med god datorvana som inte är rädd för att testa sig fram i olika affärssystem för att hitta rätt. Du har lätt för att kommunicera, ta initiativ och är analytisk som person. I samband med din positiva drivkraft kommer du briljera i rollen.

Nästa steg

Stockholm är en av Europas snabbast växande regioner och behovet av bra utbildningslokaler är större än någonsin. Som kommunalt bolag har SISAB en unik och avgörande roll för stadens fortsatta utveckling. SISAB:s viktigaste tillgång är våra medarbetare. Därför arbetar vi aktivt för att skapa ett balanserat arbetsklimat. Vi har en stark gemenskap med ett nära ledarskap där medarbetarna trivs och får utrymme att växa.

Tjänsten är en visstidsanställning om 11 månader med möjlighet till förlängning. Start efter sommaren eller enligt överenskommelse.

På SISAB sitter vi i trevliga lokaler med goda kommunikationer vid Liljeholmen.

Ditt nästa steg

Sök tjänsten genom att klicka på Ansök-knappen nedan. För frågor kontakta Linn Johansson på 08-508 460 79 (HR-specialist), eller Mee Nilsson på 08-508 470 43 (Chef Affärsstöd). Vi jobbar löpande med urvalet så vi ser gärna att du kommer in med in ansökan så snart som möjligt.

Vi välkomnar alla sökanden och ser fram emot din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SISAB Stockholm
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • - -
  • Publicerat: 21 juni 2017

Besöksadress

Box 47311
None

Postadress

Box 47311
Stockholm, 10074

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024