OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
Örestads Gardin och Interiör AB startades 2000 och är specialister inom solskydd och gardiner. De erbjuder en helhetslösning från specifikation till produktion och montering. Genom sin egen maskinpark med den nyaste tekniken så har de möjlighet att vara flexibla och skräddarsy sitt erbjudande efter kundernas behov. Mer om företaget går att läsa på: https://orestadsgardin.se/.
Tjänsten är inledningsvis ett konsultuppdrag där du kommer bli anställd som konsult hos EMPLOID, med mycket goda möjligheter att bli överrekryterad därefter.
EMPLOID är medlem i Kompetensföretagen, som är en bransch- och arbetsgivarorganisation inom Almega. Almega ingår i Svenskt Näringsliv. För mer information se www.kompetensforetagen.se och www.almega.se.
Om rollen
I rollen så kommer du arbeta i högt tempo med att ansvara för att hantera beställningar från kunder, utbokning av montörer samt inköp av material. Du kommer ha nära kontakt med både säljare och kunder avseende leveranstider och offerter i affärssystemet Visma. Därutöver kommer du kontinuerligt hantera fakturor, bokföring samt löner. Mer ingående innebär tjänsten:
- Utbokning av montörer till kunder
- Beställning av material så som tyger och markiser, samt kontakt med leverantörer
- Telefonkontakt med kunder avseende offerter, beställningar och leveranstider
- Bokföring, samt faktura-, och lönehantering
- Nära samarbete med kollegor så som säljare
Om dig
Vi söker dig som har erfarenhet inom administration, samt haft nära kontakt med kunder. Du behärskar svenska flytande i tal och skrift. Då kommunikationerna till kontoret är begränsade behöver du ha körkort och tillgång till egen bil. Därutöver är det för tjänsten viktigt med:
- Avslutad gymnasial utbildning
- Erfarenhet av ekonomi är meriterande
- Erfarenhet av affärssystem är ett krav, och arbete i Visma är meriterande
Du har ett strukturerat och ordnat arbetssätt, där du förstår vikten av att systematiskt ta dig igenom dina arbetsuppgifter för att inte missa några detaljer. Du har en stor vilja och driv att lära dig det du inte redan vet, och är inte rädd för att fråga när du är osäker. Du tycker om att arbeta i ett högt tempo, och har inga problem att hålla flera tankar i huvudet samtidigt.
Övrig information
Start: Omgående
Plats: Vallåkra
Arbetstider: 8.00-16.30
Lön: Enligt överenskommelse
Om du har frågor om tjänsten ber vi dig att maila så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.
Välkommen med din ansökan!
Sökord: Administration, ekonomi, kundsupport, fakturering, bokföring, Helsingborg, Landskrona, Vallåkra