OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Atlas Assistans söker en administratör med stor organisatorisk förmåga. Du är också bra på att ta människor och kan arbeta som Uppdragsansvarig i mån av tid och behov.
Hur ser din arbetsdag ut?
I rollen som administratör är din främsta arbetsuppgift att stötta våra uppdragsansvariga, som säkerställer att våra assistansuppdrag håller god kvalité och att våra uppdragsgivare (assistansberättigade) får det stöd de önskar. Du kommer att arbeta omväxlande med rekrytering/anställningar, bemanning, utläggshantering, dokumentation osv.
Utöver detta behöver du ibland ersätta våra Uppdragsansvariga och ha kontakt med uppdragsgivare och assistenter.
Vem söker vi?
Vårt ledord är "tillsammans" och du behöver vara trygg i dig själv och kunna arbeta självständigt.
Du som söker har ett genuint intresse för människor. Du hyser största respekt för intentionerna i LSS och värnar om allas självbestämmande och rätt att leva som de önskar. Du har lätt för struktur och administration och kan hjälpa till där det behövs. Vi ser gärna att du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och LSS.
Du är kvalitetsmedveten, har lätt för att kommunicera, och är tolerant. Du ska vara självgående och problemlösare med stor initiativförmåga.
Din kompetens och erfarenhet.
Egen erfarenhet av personlig assistans och funktionsnedsättning är starkt meriterande.
Utbildning inom arbetsrätt, HR och LSS är önskvärt men inte ett krav.
Datorvana är ett krav då vi arbetar mycket med digitalisering. Du måste kunna arbeta effektivt och snabbt i våra olika system.
Personlig lämplighet väger tungt och vi lär upp dig under provanställningen.
Om anställningsvillkoren
Tillträde: Snarast
Omfattning: Heltid, tillsvidareanställning med inledande provanställning
Placering: Handen
Intresserad? Sök tjänsten redan idag då vi arbetar med löpande urval. Skicka cv och personligt brev som beskriver hur du matchar vår kravprofil.
Om Atlas Assistans
Vi är ett relativt litet assistansbolag med uppdragsgivare över hela Sverige. För oss är den assistansberättigade alltid i centrum och det är vårt jobb att hitta flexibla lösningar för var och en. Vi har stor tilltro till människors förmåga att styra sitt liv efter sina egna förutsättningar.
Du arbetar nära kollegor och i tätt samarbete med verksamhetschef och biträdande verksamhetschef. Vi är ett litet gäng med högt i tak och vi har roligt tillsammans!
Vi ingår i koncernen Livihopgruppen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Camilla Barsk
08 - 400 200 22
073 - 522 00 28
Ninnie Wallenborg
0735-220390
Ninnie Wallenborg
0735-220390
Jouransvarig Elin Löfgren
08 - 400 200 22
0735220303
Camilla Barsk
08 - 400 200 22
073 - 522 00 28
Jouransvarig Katarina Hammarlund
08-400 200 22
0735214987
Jouransvarig Katarina Hammarlund
08-400 200 22
Stefan Sundquist
08 - 400 200 22
Elin Löfgren
08 - 400 200 22
Ninnie Wallenborg
08 - 400 200 22