Administratör med stort engagemang

Administratör med stort engagemang

Arbetsbeskrivning

Varje dag bidrar Hyresgästföreningen, dess förtroendevalda, anställda och medlemmar till att förbättra boendet för människor. Vi arbetar för hyresgästers intressen, rättigheter och möjligheter att påverka sitt boende. Hyresgästföreningen är en demokratisk medlemsorganisation med drygt 570 000 hushåll som medlemmar. Vår vision är ett tryggt boende där människor och samhället utvecklas.
Vi ska bli fler! Vårt mål är att år 2027 ska mer än 50% av landets hyresgäster vara medlemmar hos oss och vi ska fördubbla antalet förtroendevalda och aktiva medlemmar till 22 000 personer.

Vi strävar ständigt efter att finna nya arbetsformer och metoder för engagemang. Vi möter hyresgäster och medlemmar på deras villkor.

Nu söker vi en administratör med goda IT-kunskaper som brinner för support!

Tjänsten har fokus på administrativa arbetsuppgifter och i samklang med kollegor har du möjlighet att vara med och utveckla metoder och arbetssätt.
I dag består arbetsuppgifterna huvudsakligen av:


• Daglig support och service till kollegor och förtroendevalda.
• Receptionsarbete, ta emot besök, hantera telefonsamtal, göra beställningar och ta emot leveranser
• Hantera inkommande mejl.
• Viss teknisk support tex kunna koppla ihop dator, skärm, hjälpa till med konferensanläggningar mm.
• IT- Kunskap för att hantera våra digitala system och då ge support till kollegor och förtroendevalda när de inte får systemen att fungera. (tex. Office 365  och Teams)
• Vara kontakt till vår nationella IT/Servicedesk.
• Hantera enkalre vaktmästeriuppgifter.
• Stödja dina kollegor i övriga administrativa arbetsuppgifter.

Det är meriterande om


• Du har erfarenhet av olika administrativa system som Teams och Office 365
• Du besitter vissa IT-kunskaper
• Om du arbetat i en folkrörelse eller inom civilsamhället
• Om du behärskar fler språk än svenska och engelska

 

Rollen som administratör
För att trivas hos oss behöver du:


• gilla att arbeta i team men också kunna arbeta självständigt
• gilla utmaningar
• vara flexibel
• vara med och skapa en god sammanhållning
• vara serviceinriktad och professionell i mötet med människor

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Det är viktigt att du delar Hyresgästföreningens värderingar och att dina åsikter vilar på en demokratisk grund. Vi eftersträvar en ökad mångfald för att spegla vår medlemskår.

 

Vi tillämpar löpande rekrytering, vilket innebär att är du intresserad ska du söka direkt, dock senast den 27 juli 2024.

 

Upplysningar om tjänsten lämnas av:

Enhetschef Annika Örtberg 010-459 23 66, annika.ortberg@hyresgastforeningen.se.

Facklig representant:

SACO: Jakob Holmesson 010- 459 23 09 jakob.holmesson@hyresgastforeningen.se

Handels; Mats Panther 070-630 73 78 mats.panther@hyresgastforeningen.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Helena Wennergren
+46 8-41025282

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hyresgästföreningen
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 juli 2024
  • Ansök senast: 27 juli 2024

Besöksadress

Box 301 58102 Linköping
None

Postadress

Box 7514
Stockholm, 10392

Liknande jobb


Office Assistant

11 november 2024