Administratör med systemansvar för e-handel

Administratör med systemansvar för e-handel

Arbetsbeskrivning

Har du ett intresse för affärer, är du en van administratör och intresserad av att arbeta med IT-system? Då kanske vi har en tjänst som passar dig?

Region Jämtland Härjedalen arbetar med offentlig upphandling och lägger stor vikt vid att förvalta skattemedel på bästa sätt. Regionen inför nu e-handel som en del i vår inköpsstyrning. Rollen som administratör är organiserad under enheten för Inköp och upphandling. Detta är en relativt ny hos oss och rollen går att påverka och förändra i takt med hur vår verksamhet utvecklas.

Inköp och upphandling ingår i Regionstaben under ekonomiavdelningen och ansvarar för stöd till Region Jämtland Härjedalens verksamheter vid upphandlingar. Enheten ska säkerställa att upphandling sker i enlighet med gällande lagstiftning och regelverk och med iakttagande av organisationens politiska beslut, inriktningsdokument och policys. Region Jämtland Härjedalens totala värde av inköp av varor och tjänster uppgår till 1,5 miljarder kronor per år.

Vi har flera funktioner inom enheten, avtalscontroller, inköpare, materialkonsulent, upphandlare, avropsfunktionen för bemanningsfrågor samt en ny e-handelsfunktion.

ARBETSUPPGIFTER
För att trivas i den här rollen ska du vara en serviceinriktad problemlösare.
Vi söker dig som tycker om att arbeta självständigt i datasystem men samtidigt trivs i en utåtriktad roll. Arbetet innefattar bland annat att ta fram utbildningsmaterial och utbilda nya användare i handhavande. Du kommer även att jobba med verksamheterna i samband med utveckling av förrådsbeställningar. En del av arbetet är att vara kontaktperson mot leverantörer och hantera leverantörsanslutning till e-handelssystemet. I rollen ingår även att vara länken mellan enheten för Inköp och upphandling och ekonomienheten gällande avtal och fakturafrågor. Du blir experten när det gäller e-handel ur ett beställar- och administrationsperspektiv. Arbetet kräver att du har ett intresse för system och utveckling och kan arbeta systematiskt och självständigt.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har minst gymnasieutbildning.

Som person är du trygg i både dig själv och i din kompetens. Problemlösning är en av dina styrkor och du har god samarbetsförmåga samt är bra på att etablera och behålla relationer. I urvalsprocessen kommer stor vikt att fästas vid dina personliga egenskaper, för att både du och vi skall trivas att arbeta tillsammans.

ÖVRIGT
Vill du veta mer om jobbet är du varmt välkommen att höra av dig till oss.

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

Kontaktpersoner på detta företaget

Verksamhetschef Anna-Karin Nilsson
0687-166 52
Chef för Centrala elevhälsan Bergs kommun Ulla H Gustavsson
0687-161 00
Enhetschef Mia Ajax
063-153507
Enhetschef Pernilla Johansson
063-155444
Medicinskt ledningsansvarig läkare Anna-Karin Roos
063-153000 (sökn via vx)
Enhetschef Åsa Torbjörnsson
063-14 20 27 alt 072-5662360
Personalkonsult Karin Engnér
063-154442
Personalkonsult Jonas Holmgren
063-147628
Personalkonsult Ingrid Larsson
063-147594, 076-5258387
Personalkonsult Siv Wahlström
063-147651

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Jämtland Härjedalen
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 november 2020
  • Ansök senast: 16 december 2020

Besöksadress

Kyrkgatan 12 83127 Östersund
None

Postadress

Box 654
Östersund, 83127

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024