OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten:
I ditt uppdrag kommer du att ha en kombinerad roll som administratör och teamledare. Placeringsort är Umeå.
Rollen som administratör är bred och har ett varierat innehåll med många kontaktytor både internt och externt. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara att administrera och ansvara för hela uthyrningsprocessen av lägenheter och lokaler – från uppsägning till tecknande av nytt hyresavtal. I tjänsten ingår också att ta emot, följa upp och hantera inkomna felanmälningar från hyresgäst. Du kommer genomföra besiktningar i samband med flytt samt lägenhetsvisningar för blivande hyresgäster. Du kommer även att besvara frågor mha telefon, besök och mail som nuvarande och potentiella hyresgäster har rörande våra fastigheter och uthyrning mm. Du kommer också vara behjälplig vid framtagande av olika underlag för större investeringar och renoveringar.
I rollen som teamledare kommer du bla ansvara för utveckling, planering och daglig styrning av arbetsuppgifter för våra fastighetsskötare. Du implementerar beslutade aktiviteter i arbetsgruppen och följer upp att överenskomna arbetssätt och beslut efterlevs.
Kvalifikationer:
Vill du att du har relevant eftergymnasial utbildning eller motsvarande erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har flerårig erfarenhet av administration gärna från fastighetsbranschen. Hyresjuridisk förståelse och erfarenhet av att läsa och tolka avtal ser vi som meriterande likväl som erfarenhet av att leda och fördela det dagliga arbetet.
För att trivas i rollen behöver du ha ett genuint intresse för administration och service. Du gillar ett omväxlande arbete med många kontaktytor, koordinering och utveckling i en familjär organisation. Du är strukturerad och van att självständigt planera, prioritera och genomföra arbetet på ett effektivt sätt. Du är drivande och har god kommunikations- och samarbetsförmåga. Din inställning är att problem är till för att lösas och du gillar att ha koll på helheten utan att missa detaljerna för att nå bästa möjliga resultat. Vi vill att du är rutinerad datoranvändare med goda kunskaper i Office 365, främst Excel. Dina kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift är goda. Erfarenhet av fastighetssystemet Real är meriterande. B-körkort är ett krav. Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet.