OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Kungälv mäts inte storheten i meter utan i det vi drömmer om, satsar på och åstadkommer tillsammans. Här finns ambitioner, stora hjärtan och visioner. I Kungälvs kommun finns spännande och viktiga yrken där du gör skillnad i människors vardag varje dag. Det är det som är storheten. Välkommen till Kungälv!
Beskrivning
Som administratör på Kundcenter får du varierande arbetsuppgifter i vår interna reception.
Du är är den som skapar trivsel samt säkerställer att allt flyter på för våra medarbetare på Stadshuset och inom kommunen. Kundcenter tillhör sektorn Samhälle och utveckling och består av 16 medarbetare, varav 3 stycken arbetar med vår interna service. Viss annan administration inom enheten kan också förekomma.
Arbetsuppgifter
I rollen som administratör på vår interna service arbetar du bland annat med följande:
- Telefoni - beställningar, support och felsökning.
- Nyanställningar - passerkort och behörigheter.
- Service till våra politiker.
- Reception.
- Ärendehantering.
- Statistik.
- Övrig administration.
Du kommer även att arbeta nära vår systemförvaltare för telefonin i kommunen och till viss del vara back-up här. Våra kontaktvägar är mejl, e-tjänster och reception. Arbete i vår interna reception omfattar en stor del av tiden.
Utöver att erbjuda en god och effektiv service innebär rollen att utveckla vår interna service i kommunen. Du förväntas därför vara aktiv och bidra till det fortsatta utvecklingsarbetet av kundcenters uppdrag. Det innebär till exempel att arbeta med uppföljning och bidra med förslag på förbättringar av arbetsprocesser och servicetjänster med digitalt fokus. Uppdraget kräver därför stor flexibilitet och ett genuint intresse för digitaliserings- och utvecklingsfrågor.
Kvalifikationer
Vi söker dig som är en serviceinriktad, positiv och utåtriktad person. Vi vill att du är kommunikativ, lyhörd och flexibel samt arbetar lösningsfokuserat med förmåga att hantera svåra situationer som ställer krav på snabbt agerande.
Vi söker dig som har:
- Högskoleutbildning eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
- Erfarenhet av arbete inom service.
- God IT-mognad med vana att arbeta i digitala ärendehanteringssystem samt god förmåga att söka och hämta information.
- God kunskap och förmåga att uttrycka dig i svenska språket, såväl i tal som skrift.
- God kunskap i engelska språket.
Som person är du relationsskapande, har lätt för att samarbeta och har ett gott bemötande i alla dina möten. Vi vill att du är serviceinriktad och att du trivs med att arbeta tätt i ett arbetslag på en arbetsplats där det ofta är högt tempo.
Det är viktigt att du har ett stort samhällsintresse och en förutsättning för framgång är att du håller dig uppdaterad om vad som pågår inom kommunen, men även i omvärlden. Du är en van användare av digitala kanaler och ditt intresse för att utveckla effektiva processer genom digitalisering är stort.
Eftersom vi är måna om att hitta rätt person till uppdraget kommer vi lägga stor vikt vid personliga egenskaper. Provanställning kan komma att tillämpas.
Varmt välkommen med din ansökan!
Övrigt
Ansökan tas endast emot digitalt via kungalv.varbi.com
Betyg/intyg lämnas på begäran eller vid en eventuell intervju.
Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten ej behöver tas i anspråk av befintlig personal på grund av övertalighet eller annan orsak.
Urvalsprocessen sker löpande under ansökningstiden.
Vi använder oss av digitala verktyg och i arbetet kan du komma att behöva använda dig av ditt BankID.
Innan eventuell anställning kräver vi att giltigt identitetskort där medborgarskap framgår samt giltigt arbetstillstånd uppvisas.
Vi tillämpar rökfri arbetstid och erbjuder våra medarbetare friskvårdsbidrag.
Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Kungälvs kommun har upphandlade avtal.