Administratör med telefoniansvar till IT-enheten

Administratör med telefoniansvar till IT-enheten

Arbetsbeskrivning

Det är något speciellt med Avesta!
Här finns inte bara dalahästar och brusande forsar. Här finns också pannben och mod, handlingskraft och framtidstro. Vi växer och utvecklas och får ett ännu kraftfullare näringsliv som grund för en ännu bättre välfärd. Vi tror att det är möjligt för vi vågar tänka nytt och annorlunda. Tillsammans bygger vi Avestas framtid – vill du vara med?

Välkommen till en kommun med sikte på att ligga i framkant! IT-enheten med sina 14 medarbetare arbetar huvudsakligen med att förse kommunen med kvalificerat IT-stöd och ansvara för standarder, infrastruktur samt för de gemensamma stödsystem som IT-enheten förvaltar.

Vi står inför en generationsväxling och är i startgroparna för en utvecklingsresa. Vi söker dig som trivs i en innovativ miljö och vill vara med och bygga framtidens IT-enhet. Som administratör hos oss har du en viktig roll, du blir hjärtat i enheten och en person som många vänder sig till för att få stöd.


ARBETSUPPGIFTER
Dina tre ansvarområden är inom allmän administration, fakturahantering samt telefoni. Som telefoniansvarig har du ett stort ansvar, du är en central roll för stöttning och informationsspridning för både våra chefer och medarbetare. Du medverkar i olika mötesformer med vår leverantör tillsammans med 14 andra representanter från kommuner i Dalarnas län. Då operativa möten kring drift och underhåll av telefonin, men även utvecklingsmöten där ni diskuterar framtida telefonilösningar. Vidare ansvarar du för kommunens interna telefonkatalog och telefonistödsystemet Mitel, likaså hantering av svarsgrupper, SIM-korts relaterade ärenden och beställningar av abonnemang.

Dina administrativa uppgifter omfattar bland annat hantering och granskning av IT-enhetens samlade avtal, diarieföring och arkivering. En annan återkommande arbetsuppgift är fakturahantering, som exempelvis externfakturering, interndebitering och kontering. Du ingår även i Avesta kommuns administrativa samverkansgrupp. I din roll bistår du med stöttning i arbetsplatsrelaterade uppgifter som exempelvis beställningar och inköp.



KVALIFIKATIONER
Dina personliga egenskaper är av stor betydelse i den här tjänsten. Du har ett serviceinriktat förhållningssätt, med ett intresse för att driva processer och hjälpa andra. För att säkerställa hög kvalité är det viktigt att du är noggrann och strukturerad i ditt arbetssätt. Då du är den enda på enheten med dina arbetsuppgifter behöver du vara självgående och bra på att lösa problem som dyker upp på vägen. Du behöver också vara engagerad och lyhörd för att arbeta bra med andra. För att på bästa sätt kunna stötta och bidra till kompetensutveckling krävs att du är tydlig i din kommunikation.

Vi söker dig med slutförd gymnasieutbildning gärna inom ekonomi eller administration. Har du en eftergymnasial utbildning inom någon av tjänsten områden ses det som meriterande. Du behöver ha erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom administration, telefoni eller ekonomi. Vi vill att du arbetat med minst ett av nämnda områden, men ser det som meriterande om du arbetat med fler.

För att lyckas i rollen behöver du god systemvana samt en förmåga att ta dig an nya program och digitala verktyg. Du behöver också goda kunskaper i Microsoft Office 365. Har du kunskap och erfarenhet av arbete inom kommunal organisation ses detta som meriterande. För tjänsten behöver du kunna uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift.



ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Avesta kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Avesta kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Avesta kommun, Kommunkansliet
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 mars 2021
  • Ansök senast: 18 april 2021

Liknande jobb


9 december 2024

Regulatory Affairs Specialist

20 november 2024