Administratör med tullerfarenhet till kund i Landvetter

Administratör med tullerfarenhet till kund i Landvetter

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu för kunds räkning en serviceinriktad Logistikadministratör. Du kommer att jobba i en sammansvetsad grupp på ett operativt kontor där högt tempo, flexibilitet och korta beslutstider är en del av vardagen.

Om tjänsten
Du sitter i en samordnande roll mellan kund-produktion-internt. Du hanterar dagliga frågor som rör leveranser, order och produktion. Du skapar och sammanställer kpi:er, statistik för claims och returer samt arbetar ständigt för att förbättra de befintliga kommunikationsvägarna.

Arbetsuppgifter

Mottagning och kontakt med chaufförer

Kontakt och support med kund

Bokning av transport/ leveransuppföljning och tullhantering

Fakturering

Kpi uppföljning

Loggning av diverse statistik

Ansvar för de rutiner som utgår från CT-s processer

Medverkan på produktionsmöten internt samt med kund

Om dig som söker
Vi tror att du som söker har historik från att ha jobbat nära en produktionsverksamhet. Du har även arbetat administrativt där det varit högt kundfokus. Du jobbar strukturerat och har ett helhetstänk och har lätt för att se flöden. Du är van att se samband mellan olika parter och där du naturligt tar en samordnande roll. Du ska ha en god serviceanda samt vara öppen och flexibel i ditt sätt att tänka och arbeta.

Du tycker om att jobba i snabbt tempo och ta snabba beslut. Du klarar av att ha många bollar i luften och det är även en förutsättning att du kan jobba på ett proaktivt och strukturerat sätt.

Då mycket kommunikation sker skriftligt, både internt och externt ut mot b. la kund och leverantörer, ser vi att du har en bra kommunikativ förmåga. Flytande svenska och engelska är ett krav.

Du trivs med att jobba i grupp, men räds ändå inte för att jobba självständigt och ta egna initiativ.

Krav

Du skall ha god systemförståelse och det är ett krav att du kan Officeprogrammen, specifikt Excel

Erfarenhet av Tull

Meriterande

Kunskap av SAP

Erfarenhet av Produktions- och lagerfrågor

Erfarenhet av transportbokningar/bokningssystem samt leveransuppföljningar

Erfarenhet av fakturering

Vad vi kan erbjuda dig

Tranpenad hjälper dig forma din framtid! Som Tranpenadare är du en viktig del av vår bemanningsstyrka och får en anställning med marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Du får även ett förmånligt friskvårdsbidrag och en generös rabatt hos gymkedjorna Nordic Wellness, Actic, SATS och Fitness24Seven!

Övriga villkor
Tjänsten är en heltidsanställning med inledande provanställning, goda chanser till tillsvidareanställning samt övergång till kund

Om Tranpenad
Sedan 1999 har vi på Tranpenad arbetat för att få företag och människor att växa. Idag är vi en av Sveriges största aktörer inom vårt segment, med 2 000 medarbetare och kontor i Stockholm, Eskilstuna, Göteborg, Trollhättan, Jönköping och Helsingborg. Genom att vara personliga, kompetenta och ansvarstagande i allt vi gör - och ha roligt medan vi gör det - blir vi det personliga bemanningsföretaget som alla pratar om. Tranpenad är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag och anslutet till Kompetens­företagen via Almega.

Ansökan

Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Vi tar inte emot ansökningar via e-post eller telefon.

Efter att du skickat in din ansökan kommer du även få göra ett personlighetstest som skickas till din mejl från Alva Labs. Det finns inga rätt eller fel, testet ett sätt för oss att på ett objektivt sätt få en bild av vem du är. Du behöver genomföra testet så snart som möjligt efter att du fått länken skickad till dig.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Tranpenad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 mars 2023
  • Ansök senast: 6 september 2023

Postadress

FRÖSUNDAVIKS ALLÉ 1
SOLNA, 16970

Liknande jobb


Personalplanerare

Personalplanerare

14 november 2024

13 november 2024

11 november 2024