Administratör med uppdrag som verksamhetsstöd till Vård och omsorgsboende

Administratör med uppdrag som verksamhetsstöd till Vård och omsorgsboende

Arbetsbeskrivning

I Äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen gör vi insatser som leder till goda möten med dem vi är till för och med varandra. Med en kultur, förhållningssätt och styrning- och ledning i ständig utveckling skapar vi de bästa förutsättningarna.

Vi är ca 9 000 medarbetare som jobbar i hela staden och som gemensamt driver verksamheten varje dag. Vi har över 50 vård- och omsorgsboenden, 200 korttidsplatser, 30 öppna träffpunkter, hemtjänst till över 8 000 personer och hälso- och sjukvård till 15 000 personer varje år.

Vill du också jobba för en mer meningsfull vardag och service av högsta kvalitet för invånarna i Göteborg? Välkommen till en arbetsplats där vi bryr oss om varandra, arbetar tillsammans och tänker nytt. Vi är Göteborg.

ARBETSUPPGIFTER
Dunfins Vård- och omsorgsboende är ett trivsamt boende i hemlik miljö. Med Selma Lagerlöfs torg runt knuten är det nära till förnödenheter. Från litteraturgatan tar du lätt bussen hit eller härifrån. En trappa upp finns femtio lägenheter på ett plan. Vi har olika aktiviteter såsom bingo, musik och utflykter efter önskemål. Du deltar efter egen förmåga och intresse.

Som verksamhetsstöd är du ett nära och aktivt stöd till enheternas chefer och du har en viktig roll när det gäller att skapa goda förutsättningar för chefen att planera och styra sin verksamhet. Då uppdraget är brett behöver du kunna strukturera ditt eget arbete samt ha ett stort mått av ordningssinne, noggrannhet och tålamod. Tjänsten är mycket varierande och du kommer arbeta både högt och lågt. Vi erbjuder dig ett omväxlande och självständigt arbete där du får möjlighet att växa i rollen.

Arbetsuppgifter i det dagliga arbetet som verksamhetsstöd kommer du att arbeta med bland annat bemanning, personal-, hyresgäst- och anhörigkontakt, lägenhetsvisning, schemaplanering. Ta emot samtal från anhöriga som vill besöka hyresgäster i verksamheten. Posthantering och uppackning av varor. Registrering av taggar till passeringssystem. Kontakt med Lokalförvaltningen och skapa felanmälan.

Som verksamhetsstöd arbetar du med datorn som arbetsredskap och behöver därför vara väl förtrogen med Word och Excel.

Som person är du flexibel och lösningsinriktad och har mingelkompetens. Förmåga att växla arbetstempo och kunna prioritera och växla mellan olika arbetsuppgifter. Du är trygg, och trivs i en självgående roll där du har lätt för att ta initiativ. Då arbetet innebär kontakter med anhörig, samarbetspartners och omsorgspersonal bör du ha en mycket god samarbetsförmåga och ett professionellt förhållningssätt. Du trivs i en föränderlig miljö med mycket fart och fläkt!

Tjänsten tillsätts om erforderliga beslut fattas.

KVALIFIKATIONER
För denna tjänst behöver du ha dokumenterad erfarenhet av administrativt arbete. Du har minst gymnasiekompetens och en relevant vidareutbildning med inriktning mot administrativa arbetsuppgifter. Du har goda kunskaper i svenska språket, både i tal och skrift. Det är ett krav att du har arbetat med schemaläggningsprogrammet Time Care Planering och därmed tillförskaffat dig kunskap och förståelse.

Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och du anstränger dig för att framföra lösningar. Du är mån om att ta reda på vilka förväntningar som finns hos uppdragsgivare och andra intressenter samt följer upp att dessa införlivas. Du är balanserad, positiv och observant i ditt kundbemötande.

Du agerar på egen hand utifrån vad situationen kräver utan att behöva stöd av andra. Du har förmåga att ta självständiga beslut inom ramen för ditt uppdrag.

Du är bekväm i sociala kontaktytor, såväl informella som formella. Du står för fattade beslut och kan förmedla obekväma budskap när det behövs.

Du kan överblicka ditt eget ansvarsområde samt sätta den egna verksamhetens betydelse i ett större sammanhang. Du visar intresse för och samverkar i övergripande frågor för att skapa mervärde. Du tar hänsyn till olika informationskällor och perspektiv samt kan anpassa andras idéer till den egna verksamheten.

Du motiveras av tydligt definierade mål och har förmåga att omvandla dessa till en konkret handling. Med fokus på målet kan du omprioritera arbetet vid ändrade förutsättningar eller behov. Du följer upp och rapporterar resultat och måluppfyllelse.

ÖVRIGT
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vi arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Som medarbetare i äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen erbjuder vi dig:
• Trygg anställning med goda anställningsvillkor
• Karriärmöjligheter
• Internutbildningar
• Spännande och meningsfulla arbetsuppgifter
• Introduktion vid nyanställning
• Heltid med möjlighet till deltid
• Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden

När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag:
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

Liknande jobb


VA-handläggare

VA-handläggare

22 november 2024

Utredare föräldraskapsstöd, med erfarenhet av forskning och  kunskapsarbete

Utredare föräldraskapsstöd, med erfarenhet av forskning och kunskapsarbete

22 november 2024

Utredare inom föräldraskapsstöd, inriktning brottsförebyggande

Utredare inom föräldraskapsstöd, inriktning brottsförebyggande

22 november 2024

22 november 2024