Administratör med verksamhetsutvecklande arbetsuppgifter

Administratör med verksamhetsutvecklande arbetsuppgifter

Arbetsbeskrivning

Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna.

Trafikkontoret ansvarar för att sköta om och utveckla Stockholms offentliga rum, så att de är trygga, attraktiva, framkomliga och hållbara. Uppdraget innefattar allt ifrån att ta hand om den befintliga stadsmiljön till att genomföra strategiska investeringsprojekt och planera för morgondagens växande storstad. För att klara vårt uppdrag är vi ca 450 kollegor, som huvudsakligen sitter i Tekniska Nämndhusets nyrenoverade lokaler på Kungsholmen. Tillsammans ser vi till att Stockholm fortsätter vara en stad i framkant med hållbara transportlösningar och levande miljöer, både idag och i framtiden.



Välkommen till oss

Är du serviceinriktad och van att arbeta med administrativa arbetsuppgifter? Har du också ett intresse för och erfarenhet av verksamhetsutveckling, då kanske denna roll är något för dig! Vi söker en administratör med verksamhetsutvecklande arbetsuppgifter till vår avdelning, då vår nuvarande medarbetare går vidare internt.

Avdelningen Trafikplanering har cirka 60 engagerade, erfarna och sakkunniga medarbetare som idag är fördelade på fyra enheter. Avdelningen jobbar med alltifrån operativa till strategiska trafikfrågor och frågor om utvecklingen av det offentliga rummet. Vi driver ett samlat arbete för att öka trafiksäkerhet, framkomlighet, trygghet och attraktivitet för stadens samtliga gatumiljöer och olika offentliga rum. Arbetet omfattar både ombyggnation av befintliga miljöer och planering av det som är nybyggnation. En viktig del av arbetet är att göra avvägningar och prioriteringar mellan olika intressen och stadens olika mål.


Vi erbjuder

Vi erbjuder en trygg arbetsplats där vi hjälper och stöttar varandra i det vardagliga arbetet och värnar om den goda arbetsmiljön. Du ges möjlighet till personlig utveckling/kompetenspåfyllnad samt till delaktighet och inflytande på arbetsplatsen.

Vi har flexibla arbetstider samt möjlighet till semesterväxling. Beroende på arbetsuppgifter och verksamhetsbehovet finns möjlighet att varva kontorsarbete med att arbeta hemifrån två dagar i veckan. Arbetsmiljö och hälsa är viktigt för oss. Vi erbjuder friskvårdsersättning, friskvårdstimme och möjlighet att delta i friskvårdsaktiviteter. Läs mer om våra förmåner här

Din roll

I rollen som administratör stöttar du framförallt avdelningschef och enhetschefer med administrativa uppgifter på avdelningen i form av exempelvis;

Bokningar av möten och resor.
Ta fram PowerPoint-presentationer.
Administration kring nämndärenden.
Genomföra utredningar och svara på remisser.
Beställningar av fika, datorer och telefoner.
Koordinering av studiebesök, avdelningsmöten, planeringsdagar/ konferenser
Ansvara för inköp och övrigt praktiskt i samband med födelsedagar, avtackningar och liknande.
Verksamhetsutvecklingsuppgifter tillexempel hur vi kan jobba med mer effektiva processer eller underlätta analys av inkomna medborgarsynpunkter.

Du jobbar självständigt på avdelningen men det finns administratörer på trafikförvaltningen som du samarbetar med.

Din kompetens och erfarenhet

Vi söker dig som har

avslutad gymnasieutbildning
aktuell erfarenhet av administrativt arbete och av arbetsuppgifter som vi bedömer relevanta för tjänsten
erfarenhet av att stötta och driva verksamhetsutveckling utifrån en administrativ roll 
goda datakunskaper i Microsoft Office; PowerPoint, Excel och Outlook
goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.

Det är meriterande om du har

relevant eftergymnasial utbildning, gärna med inriktning administration, samhällsvetenskap eller liknande som vi bedömer som relevant
erfarenhet av att arbeta med administrativa arbetsuppgifter i en politiskt styrd organisation.

Vi söker dig som tycker om att arbeta självständigt samt att ge god service. Som person är du positiv, uppmärksam och tillmötesgående. Du är lösningsfokuserad och visar intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra. Vi ser även att du är van att planerar och organiserar ditt arbete på ett effektivt sätt. Du prioriterar och håller uppsatta tidsramar. Du har också lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Du gillar nytänkande och att vara aktiv i utvecklingsarbete.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet, motivation och engagemang för tjänsten.

Välkommen med din ansökan!

Övrigt

Vi rekryterar utan det personliga brevet i denna rekrytering för att stärka fokus på de kompetenser och erfarenheter som efterfrågas för denna roll. Vid bedömningen av din ansökan kommer vi endast att utgå ifrån ditt CV och ett antal frågor du får besvara i samband med att du söker tjänsten. Vi önskar att du svarar konkret och kortfattat på frågorna, och att det finns en tydlig koppling mellan dina svar och ditt CV.

I denna rekryteringsprocess kommer vi eventuellt att använda urvalstester.

Läs gärna mer om Stockholms stad som arbetsgivare: jobba.stockholm

Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Stockholm stad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 augusti 2024
  • Ansök senast: 30 augusti 2024

Liknande jobb


23 december 2024

Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024