Administratör Medborgarservice, tillsvidare

Arbetsbeskrivning

I vänliga och vackra Arjeplogs kommun ligger Sveriges största och fjällnära skärgård. Här har vi kortast restid till arbetet och samtidigt en storslagen natur runt hörnet. Här möts tiotusen år gammal kultur med innovativt näringsliv och forskning i världsklass. Vår fordonstestindustri och vår besöksnäring ger kommunen en internationell prägel.



Med invånarna i fokus ser vi till att det där självklara fungerar: en skola med god kvalitet, en omsorgsfull vård och en trygg livsmiljö.



Som arbetsgivare erbjuder vi dig ett utvecklande och meningsfullt arbete i en god gemenskap. Arjeplog, Àrjepluovve, är en samisk förvaltningskommun. Vi välkomnar därför särskilt sökanden med kunskaper i samiska språken och kulturen.



Beskrivning
Medborgaservice är kommunens samlade administrativa stödfunktion internt och externt.

Här samlas det administrativa stödet och verksamhetsstödet för kommunens olika verksamheter. Ett led i detta arbete är att strukturera och effektivisera administrativa processer. Medborgarservice ska erbjuda "en väg in" till funktioner som har frekventa kontakter och ska kunna vägleda och svara på många av de frågor som allmänheten har att ställa när det gäller den kommunala verksamheten. 
Medborgarservice är den funktion som tar emot besökare till kommunens verksamheter på Tingsbacka.

Arbetsuppgifter
Medborgarservice ansvarar för en mängd olika administrativa uppdrag inom kommunen. Huvuduppdragen är:

- Nämndadministration - sekreterare
- Verksamhetsadministration (nycklar, passerkort, parkeringar, VA, renhållning, lokaler mm)
- Registrering av handlingar (Evolution, Vision)
- Utlämnade av handlingar
- Medborgarservice - kundtjänst
- Posthantering
- Arkiv
- Fastighetsregister
- Kommunikation, internt och externt
- Avgiftsadministrering
- Avtalsadministration och huvudkontakt med upphandlingsenhet



Kvalifikationer
- Eftergymnasial utbildning inom administration eller annan likvärdig erfarenhet eller utbildning
- Erfarenhet av administrativa uppgifter, gärna offentlig verksamhet och att arbeta som nämndsekreterare
- God datavana, god vana av Officepaketet samt att arbeta i olika datasystem
- Goda kunskaper i svenska i tal och skrift, strukturerad, metodisk och analytisk
- Personlig lämplighet och skicklighet gällande service, stöd och bemötande
- Flexibel med god förmåga att hantera många olika typer av administrativa arbetsuppgifter och förmåga att utveckla effektiva arbetssätt 



Villkor
Tillträde enligt överenskommelse. 
Varaktighet tillsvidare.
Sysselsättningsgrad heltid.
Rekrytering kan komma att ske löpande så vänta inte med din ansökan.
Kommunen ser positivt på om du även vill arbeta inom kommunens räddningstjänst som deltidsbrandman.

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare annonser.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arjeplog kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 februari 2023
  • Ansök senast: 7 april 2023

Liknande jobb


20 november 2024

Servicetekniker

20 november 2024

Koordinator till Almega i Göteborg

Koordinator till Almega i Göteborg

18 november 2024