Administratör Myndighetsavdelningen

Administratör Myndighetsavdelningen

Arbetsbeskrivning

Leksands kommun är rätt plats för dig som vill bidra, utvecklas och trivas. Hos oss får du arbeta med engagerade kollegor, utvecklas inom ditt område och arbeta med Sveriges viktigaste jobb. Vår värdegrund hjälper dig i ditt dagliga arbete genom att visa vad som är viktigt och hur vi ska förhålla oss till varandra och dem vi är till för. Vår vision berättar vart vi är på väg.  

Dina arbetsuppgifter
Som administratör inom myndighetsavdelningen kommer du primärt att arbeta med administrativa uppgifter inom plan- och bygglagen och inom miljöbalken. I tjänsten kommer du att ha ett nära samarbete med våra nuvarande erfarna administratörer och övriga medarbetare inom myndighetsavdelningen.

Arbetet innefattar all administrativ hantering så som registrering av inkommande ärenden, utskick av beslut och arkivering. Du kommer också vara delaktig i att utveckla våra ärendehanteringssystem m.m.

I kontakt med våra medborgare och företagare kommer du att ge både service och rådgivning 

Enklare handläggningsuppgifter inom avdelningen förekommer.

Tjänsten är på 100 % och vi tillämpar individuell lönesättning.

Provanställning kan komma att tillämpas

Om arbetsplatsen
Leksands kommun är rätt plats för dig som vill bidra, utvecklas och trivas. Genom progressiv samhällsplanering bidrar sektor samhällsutveckling till att skapa en attraktiv kommun där både yngre och äldre har god levnadsförutsättningar med tillgång till goda livs- och boendemiljöer samt rikt och aktivt kultur, idrotts – och friluftsliv. Våra verksamheter bygger på professionalitet, kvalitet, omtanke och engagemang.

Sektor samhällsutveckling består av sju avdelningar; plan- och karta, strategisk planering, näringsliv, myndighet, tillväxt, kultur samt fritid och totalt är vi ca 75 anställda. 

På myndighetsavdelningen arbetar 15 personer inom områden som rör plan- och bygglag, miljöbalken, bostadsanpassning, livsmedel och alkoholtillsyn

Din profil
Våra verksamheter bygger på professionalitet, kvalitet, omtanke och engagemang. Vi värdesätter dina personliga egenskaper och personliga lämplighet väldigt högt och ser det som en självklarhet att du tycker om att ge service.

För att axla rollen som administratör hos oss har du lämplig adekvat utbildning med lägst gymnasienivå eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig för tjänsten. Du har kanske tidigare arbetat med eller har erfarenhet av administration inom plan- och bygglagen eller offentlig förvaltning. 

Som administratör på myndighetsavdelningen har du daglig kontakt med allmänhet, företagare och andra myndigheter och det är viktigt att du har god kommunikationsförmåga, bra bemötande och kan uttrycka dig lätt i tal och i skrift 

Din digitala kompetens är hög. B-körkort är ett krav. 

 

Vi erbjuder dig
För oss är det viktigt att alla våra medarbetare hittar en balans mellan jobb och hem, känner trygghet i sin anställning och en ökad livskvalitet genom att jobba i kommunen. Lyckas vi med det lyckas vi också med vår gemensamma uppgift.

Vi arbetar aktivt med att skapa en arbetsplats som ger alla medarbetare rätt förutsättningar att göra ett bra jobb. Vi vill att all verksamhet ska ha ett hälsofrämjande synsätt och vi strävar efter ett rikt arbetsinnehåll, arbetstillfredsställelse, gemenskap och personlig utveckling för alla medarbetare. Vi ser kompetensutveckling som självklart och nödvändigt. Alla medarbetare ska vara rätt rustad för sitt arbete och därför uppmuntrar vi våra medarbetare att vidareutvecklas genom exempelvis kurser, utbildningar och nätverkande.

På vår hemsida har vi samlat information om hur det är att arbeta hos oss och vilka mervärden och förmåner du har som medarbetare. För mer information vänligen se www.leksand.se/jobbahososs 

För dig som sökande har vi möjlighet att erbjuda medflyttandeservice, se vidare www.rekryteringslots.se

Din ansökan
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Leksands kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via länken. Ansökningshandlingarna består av CV och personligt brev.

Sista ansökningsdatum
Sista ansökningsdag 2023-03-19

Tillsättning sker efter överenskommelse.

Vi rekryterar löpande så det är bra om du skickar in din ansökan så fort som möjligt. 

Läs mer på www.leksand.se och följ oss på sociala medier.

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Granath-Nilsen, Ansvarig chef
0247-805 67
Carina Stegeborn, (facklig) Facklig representant
0247-802 95
Pia Eriksson-Lundström, Ansvarig chef
0247-801 58
Rigmor Bewö-Lundblad, Ansvarig chef
0247-806 07
Karin Elfving, Ansvarig chef
0247-805 46
Maria Thulemark, Ansvarig chef
0247-801 17
Ing-Marie Ludvigsson, Ansvarig chef
0247-804 61
Annica Sandy Hedin, Ansvarig chef
0247-801 79
Anders Östberg, Ansvarig chef
0247-802 34
Lena Andersson, Ansvarig chef
0247-806 60

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Leksands kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 mars 2023
  • Ansök senast: 19 mars 2023

Besöksadress

Kommunhuset Torget 5
None

Postadress

Personalavdelningen
2029, 79380

Liknande jobb


Redovisningsassistent

Redovisningsassistent

20 december 2024