OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen gör vi insatser som leder till goda möten med dem vi är till för och med varandra. Med en kultur, förhållningssätt och styrning- och ledning i ständig utveckling skapar vi de bästa förutsättningarna.
Vi är ca 9 000 medarbetare som jobbar i hela staden och som gemensamt driver verksamheten varje dag. Vi har över 50 vård- och omsorgsboenden, 200 korttidsplatser, 30 öppna träffpunkter, hemtjänst till över 8 000 personer och hälso- och sjukvård till 15 000 personer varje år.
Vill du också jobba för en mer meningsfull vardag och service av högsta kvalitet för invånarna i Göteborg? Välkommen till en arbetsplats där vi bryr oss om varandra, arbetar tillsammans och tänker nytt. Vi är Göteborg.
ARBETSUPPGIFTER
Nu söker vi ytterligare en medarbetare till Högsbotorps korttidsenhet. Vill du vara med och kvalitetssäkra vår verksamhet inför en spännande framtid? Då kan du vara vår nya Administratör/Närstöd!
Inom avdelning vård- och omsorgsboende ingår korttidsenheter som finns på 6 vård- och omsorgsboenden från och med 2022. Korttiden i Göteborgs stad genomgår en stor förändring mot en likvärdig korttid där korttidsenheter kommer finnas i anslutning till ett vård- och omsorgboende i varje stadsområde.
Du kommer att arbeta på Högsbotorps korttidsenhet som stöd för enhetschef och verksamheten med ett flertal administrativa uppgifter/uppdrag. Du kommer att arbeta i olika system som Personec, TimeCare och Treserva.
I dina arbetsuppgifter kommer det ingå att:
• Korttidsrekrytera, främst för korttidsenheten men vid behov samverka med administratör för VOB
• Hantera förändringar i anställning, frånvaro, rättelser, passbyte på uppdrag av enhetschef samt schemaläggning vid förändringar i fastställt schema
• Kontakt med centrala administrativa teamet
• Delaktig vid introduktion för nya medarbetare samt stöttning i Personec och Proceedo
• Skriva protokoll vid verksamhetsmöten och APT
• Vara enhetens kontakt utåt mot besökande som av olika anledningar besöker korttiden
• Vi har cirkulationstvätt och hantering kommer att ligga under ditt ansvarsområde, uppackning och iordningställande tillsammans med administratör för VOB
• Nyckelhantering, personalnycklar + nyckelskåp
• Taggar för personal, lånetaggar och kunskap kring taggsystem Multiaccess
• Leveransmottagningar och posthantering
• Övrigt förekommande administrativa arbetsuppgifter
I ditt uppdrag ingår också vid behov att kunna utföra ordinarie koordinators arbetsuppgifter vid dennes frånvaro. Arbetet består då bland annat av planering och genomförande utifrån beslut om bistånd, bevaka platser och kommande uppdrag, koordinera insatser mellan samtliga interna professioner inför mottagande, kontakt med biståndshandläggare om tillfälliga förändringar, kontakt med HS personal, hemtjänst, VOB osv.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har avslutad gymnasial utbildning gärna inom vård och omsorg. Du har goda kunskaper i svenska språket i såväl tal som skrift. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av en liknande administrativ roll samt kunskap inom program som Personec och Treserva.
Du visar respekt och hänsyn för dem du möter i din yrkesroll. Du utgår ifrån allas lika värde och skapar en god atmosfär i mötet. Du har en öppen och positiv attityd då du har omsorgstagaren och verksamhetens behov i fokus.
I denna roll genererar du kvalitet i vår basverksamhet genom att vara noggrann, strukturerad och närvarande. Vårt ansikte och förebild för vår verksamhet i alla situationer och möten.
I befattningen är det viktigt att vara öppen för varierande arbetsuppgifter och har en vilja att lära dig nytt så vi på bästa sätt möter verksamhetens behov.
Du använder tiden effektivt och arbetar systematiskt, organiserat och metodiskt. Du ser till att arbetet slutförs och följer upp resultatet och är flexibel i att ta dig an nya arbetsuppgifter.
Varmt välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vi arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Som medarbetare i äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen erbjuder vi dig:
• Trygg anställning med goda anställningsvillkor
• Karriärmöjligheter
• Internutbildningar
• Spännande och meningsfulla arbetsuppgifter
• Introduktion vid nyanställning
• Heltid med möjlighet till deltid
• Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden
När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.
Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag:
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.