OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsförmedlingen är Sveriges största förmedlare av arbeten. Varje år sammanför vi
på olika sätt tusentals arbetssökande med arbetsgivare som behöver nya medarbetare.
Vi har den samlade kunskapen om arbetsmarknaden, branscher och yrken. Som
medarbetare hos oss får du, tillsammans med våra ca 13 000 kreativa och professionella
medarbetare, vara med och bidra till att öka sysselsättningen och en välfungerande
arbetsmarknad. Nu har vi inne i ett viktigt förnyelsearbete mot en modernare myndighet.
Är du rätt person att hjälpa oss nå dit vi vill?
Läs mer om vår organisation och vårt myndighetsuppdrag på www.arbetsformedlingen.se
Arbetsförmedlingen Nässjö ingår i Marknadsområde Småland och omfattar kontor i Nässjö,
Aneby, Eksjö, Sävsjö, Tranås och Vetlanda. På kontoren arbetar ca 130 medarbetare.
Rollen som administratör
• Dokumenthantering: Insortering, diarieföring i AFDia (Arbetsförmedlingens system
för diarieföring), arkivering, gallring, postöppning/e-post
• Ekonomiadministration: Leveranskontroll, fakturahantering. Vi arbetar i ett system
för ekonomisk redovisning som heter Raindance
• Informera/utbilda övrig personal, kompetensöverföring vid behov
• Protokollskrivning/minnesanteckningar
Grundläggande kvalifikationskrav
• Gymnasieutbildning. Alternativt innehar du en anställning som administratör inom
myndigheten
• Minst 2 års arbetslivserfarenhet där arbetet till största del bestått av liknande
administrativa arbetsuppgifter
• Goda kunskaper i enklare ekonomiadministration såsom leverans- och
fakturakontroll
• Kunskaper inom dokumenthantering
• Utbildning eller erfarenhet i registrering (till exempel som diplomerad registrator).
• Mycket goda kunskaper i MS Office
• Goda kunskaper i svenska, kunna uttrycka sig i tal och skrift
• B-körkort
Kompetenskrav för rollen
Vi kommer att lägga mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper och förmåga.
• Som person har du en positiv grundsyn. Du kan strukturera och prioritera i ditt
eget arbete
• Ordning och reda är självklart och Du har stort intresse för administrativt arbete
• Du kan arbeta självständigt, ta egna initiativ och hantera ansvar
• Du har förmåga att skapa goda relationer
• Du har god kommunikativ förmåga
• Du är kvalitetsmedveten och noggrann samt delar aktivt med dig av ny kunskap
så att verksamheten utvecklas.
Meriterande
• Det är meriterande med arbetslivserfarenhet av administrativa arbetsuppgifter
från offentlig sektor
• Det är meriterande om du har arbetat inom Arbetsförmedlingen och har kunskaper
om myndighetens uppdrag, tjänsteutbud, insatser och program
• Det är meriterande med kunskaper i förvaltningsrätt
Ansökan och Anställning
Arbetsförmedlingen erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från
diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Vi välkomnar alla sökande oavsett kön,
könsöverskridande identitet eller uttryck, etnicitet, religion, funktionsnedsättning, sexuell
läggning och ålder.
Tillsvidareanställning på heltid, men arbetstiden kan anpassas utifrån arbetsförmåga.
Tillträde enligt överenskommelse. Placeringsort fastställs senare. Tjänstgöring på flera orter
förekommer.
Välkommen med din ansökan senast den 29 april 2016. Vi tar emot din ansökan elektroniskt
via vårt rekryteringssystem. Bifoga ett CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt
ett personligt brev där du berättar varför du söker tjänsten.
Kontaktpersoner på detta företaget
Frida Biller, Arbetsförmedlingschef
010-487 63 43
Laila Öhrling, Arbetsförmedlingschef
010-487 42 66
Christine Ekdahl Persson, Arbetsförmedlingschef
010-4871942
Åke Söderqvist, Enhetschef
010-486 96 29
Peter Andersson, Arbetsförmedlingschef
010-486 84 18
Lena Hertzberg, Arbetsförmedlingschef
010-486 42 43
Pär Netsman, Sektionschef
010-488 01 62
Jeanette Magnusson, sektionschef
010-4866927
Sofia Karlsson, Arbetsförmedlingschef
010-487 44 04
Ann-Marie Dabergott, Sektionschef
010-4860740