Administratör Naturvårdslaget

Arbetsbeskrivning

Är du en person som värdesätter utveckling, engagemang och omtänksamhet i ditt arbetsliv? Då skulle vi passa bra ihop – för det gör vi också.

Genom att jobba hos oss är du med och bidrar till en bättre vardag för tusentals människor i Marks kommun. Inte minst din egen. Hos oss får du möjlighet att växa – både som person men också i din yrkesroll, samtidigt som det du jobbar med får ett helt samhälle att växa. Oavsett vad dina arbetsuppgifter är så kommer du göra livet för alla de som bor och verkar här lite enklare. Och det är något vi värdesätter högt. Vår vision är att vara en nära kommun med människan i fokus. Nära varandra, vår omvärld och framtiden. Vi vill vara ett närvarande samhälle som med lugn och värme står bakom ryggen och tar emot våra 35 000 invånare, 3 600 medarbetare och hundratals företagare. Då blir varenda medarbetare hos oss betydelsefull. Tillsammans ser vi till att ett helt samhälle fungerar.


Arbetsmarknadsenheten inklusive Naturvårdslaget får uppdrag från bl.a. socialförvaltningen och myndigheter att erbjuda arbetssökande som står långt från arbetsmarknaden arbetsträning, praktik, BEA-anställning för att sedan kunna få anställning på den reguljära arbetsmarknaden.

ARBETSUPPGIFTER
Dina arbetsuppgifter är varierande och du har en central roll i verksamheten. Du har ett övergripande ansvar för att arbetsorderprocessen är effektiv och följs, att order hanteras rätt i systemet hela vägen från beställning till debitering. Rollen innebär många direktkontakter med såväl kunder, kommunmedborgare som medarbetare. Din arbetsplats delar du med arbetsledare och medarbetare på Naturvårdslaget.

I rollen ingår bl.a. att:
- Hantera inkommande kundförfrågningar och beställningar via telefon och mejl samt administrera order i vårt datasystem.
- Tillsammans med arbetsledare ansvara för uppföljning av order och uppdrag.
- Ansvara för interndebitering, kontering och tidrapportering.
- Ansvara för förfrågningar, administration och planering av uppdraget Fixartjänst.
- Vara delaktig i planering och schemaläggning av den dagliga driften.

Du blir en del av ett härligt gäng bestående av medarbetare som utför uppdrag åt kommunen, handledare, arbetsledare och enhetschef. Tjänsten är heltid och arbetstiden är dagtid mån-fre.


KVALIFIKATIONER
• B-körkort är ett krav.
• Du behärskar svenska väl i tal och skrift.
• Du har tidigare yrkeserfarenhet av administrativa arbetsuppgifter.
• God kunskap i Office-paket.
• God kunskap och erfarenhet av Proceedo och Visma.
• Lägst 3-årig ekonomisk gymnasieutbildning.
• Som person ska du vara trygg. Du hanterar stress på ett konstruktivt sätt och bibehåller ett gott humör vid press och motgångar. Du har lätt för att skapa nya relationer och tar aktivt initiativ i sociala sammanhang. Du har lätt för att samarbeta, är flexibel, duktig på att prioritera och tvekar inte att hugga där det behövs. Du gillar ordning och reda och att utveckla arbetssätt som skapar struktur.
• Du anpassar dig och hittar win-win lösningar genom ett prestigelöst fokus på det gemensamma målet. Du är lösningsorienterad och hittar snabbt lösningar på uppkomna problem.
• Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.



ÖVRIGT
Vi som jobbar inom Marks kommun utvecklar gemensamt vår tillsammanskultur genom att vi är engagerade, omtänksamma och utvecklande, till långsiktig nytta för individ och samhälle.

Som arbetsgivare främjar vi lika rättigheter, skyldigheter och möjligheter för alla medarbetare och värdesätter de kvaliteter som mångfald och en jämn könsfördelning kan tillföra verksamheten.

Marks kommun erbjuder olika personalförmåner såsom ex. attraktivt friskvårdsbidrag, rabatterat årskort på Västtrafik, hyrcykel, pensions- och semesterväxling samt i förekommande fall flexibel arbetstid. Vi har också bra kommunikationer mellan ex Göteborg, Borås, Varberg och det är lätt att parkera om du kör bil.


Vi undanber oss vänligen men bestämt kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Kontaktpersoner på detta företaget

Lars Gunnar Johansson
0320-21 73 75
Ann-Marie Ragnarsson
0320-21 74 80
Per Källman
0320-21 79 24
Claes-Håkan Martinsson
0320-21 74 07
Malin Carlsson
0320-21 87 01
Gunilla Sandahl-Bäwer

Anja Pettersson
0320-21 79 25
Gunilla Sandahl Bäwer
0320-63095
Malin Tucker
0320-21 77 29
Karin Wrangsten
0320-21 72 14

Sammanfattning

Besöksadress

Boråsvägen 40 51180 KINNA
None

Postadress

None
KINNA, 51180

Liknande jobb


20 december 2024

20 december 2024